کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو ذرت

طرز تهیه کوکو ذرت

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

یکی از انواع کوکو های خوشمزه ، کوکو ذرت میباشد که علاوه بر طعم و ظاهر عالی بسیار مقوی برای بدن میباشد این کوکو را هم میتوانید با گوشت چرخکرده و هم با مرغ تهیه نمایید و یک گزینه بسیار مناسب برای پذیرایی در مهمانی ها و جشن تولد میباشد.

مواد لازم برای تهیه کوکو ذرت

  • کنسرو ذرت : 3 لیوان
  • سیب زمینی : 3عدد بزرگ
  • پیاز : 4 عدد متوسط
  • تخم مرغ : 5 عدد
  • سینه مرغ : 200 گرم
  • زرشک : 1/2 پیمانه
  • پنیر پیتزا : 150 گرم
  • جعفری : 3 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

کوکو ذرت یکی از انواع کوکو های لذیذ و کمتر شناخته شده ایرانی است که علاوه بر طعم و ظاهری زیبا به علت داشتن ذرت یک غذای مقوی و پرکالری است. در دستور این کوکو خوشمزه از ذرت ، گوشت مرغ ، تخم مرغ و سیب زمینی استفاده شده که شما میتوانید در صورت تمایل مرغ را حذف نمایید. با آموزش دستور پخت کوکو ذرت تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

دستور تهیه کوکو ذرت - کوکوی جدید ذرت شیرین

طرز تهیه کوکو ذرت خوشمزه

در ابتدا برای تهیه کوکو ذرت باید مرغ را بعد از شستن درون یک قابلمه مناسب بریزید سپس تا حدی که روی مرغ را بپوشاند آب اضافه کنید.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و برای از بین بردن بوی زُهم مرغ یک عدد پیاز را پوست گرفته و از وسط نصف کنید و به قابلمه اضافه کنید.

اجازه دهید مرغ به مدت 45 دقیقه کاملا پخته شود حال جعفری را پاک کنید و درون کاسه ای پر از آب بریزید که برای 30 دقیقه درون آب باقی بماند.

سیب زمینی را بعد از پوست گرفتن نگینی و یکدست خرد کنید سپس درون تابه روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید.

پس از اینکه روغن کاملا داغ شد سیب زمینی را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید. بعد از گذشت نیم ساعت جعفری را درون صافی بریزید و آبکشی نمایید.

بعد از اینکه آب جعفری از صافی خارج شد روی تخته آشپزخانه ریز خرد کرده و کنار بگذارید. زرشک را درون یک کاسه پر از آب بخیسانید و بگذارید برای 15 دقیقه به همان حالت باقی بماند.

در این مرحله کنسرو ذرت را باز کنید و درون صافی بریزید تا آب آن خارج شود بعد از این کار درون یک کاسه بریزید سپس سیب زمینی سرخ شده را به ذرت اضافه کنید.

درون یک کاسه جدا تخم مرغ را بشکنید و با چنگال هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود سپس تخم مرغ را درون ظرف ذرت و سیب زمینی بریزید.

برای مزه دار شدن ، کمی نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه به مخلوط ذرت و سیب زمینی و تخم مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مواد به خورد هم برود.

مرغ را پس از پخته شدن از قابلمه خارج کنید و منتظر بمانید تا خنک شود سپس آن را ریش ریش کرده و درون یک کاسه جداگانه بریزید.

زرشک را آبکشی نمایید و به همراه جعفری خرد شده و پنیر پیتزا به مرغ ریش ریش شده اضافه کنید.

پیازها را بعد از پوست گرفتن ریز خرد کنید و درون تابه ای که روغنش داغ شده تفت دهید زمانی که پیاز تغییر رنگ داد و طلایی شد از روی حرارت بردارید.

پیاز سرخ شده را درون ظرف مرغ بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود. حال تابه رژیمی را روی حرارت بگذارید و کمی روغن درون آن بریزید.

پس از داغ شدن روغن یک لایه نیمی از مخلوط ذرت و سیب زمینی کف تابه بریزید و با پشت یک قاشق مواد را صاف کنید.

سپس لایه دوم را از مخلوط مرغ ریش ریش شده بریزید و این لایه را هم مثل لایه اول با پشت قاشق صاف کنید.

لایه آخر را باقی مانده لایه اول را بریزید و در تابه را بگذارید تا با حرارت ملایم پخته و سرخ شود. بعد از اینکه یک طرف کوکو سرخ شد تابه را برگردانید تا طرف دیگرش نیز سرخ شود.

آموزش تهیه کوکو ذرت خانگی - دستور پخت کوکو

بازدید : 345 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.