کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو باقلا سبز

طرز تهیه کوکو باقلا سبز

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 50 دقیقه

کوکو باقلا سبز بسیار محبوب و پرخاصیت است. این غذای خوشمزه را هم در وعده ناهار و هم در وعده شمام سرو میکنند. چند ماه در سال باقلا سبز تر در بازار موجود مشود میتوانید برای فصولی که باقلا تر موجود نیست آن را فریز کنید تا در موقع نیز از آن استفاده کنید. کوکو باقلا سبز جزو دسته غذاهای پرطرفدار قرار دارد.

مواد لازم برای تهیه کوکو باقلا سبز

  • باقلا سبز : 300 گرم
  • تره : 100 گرم
  • شوید : 75 گرم
  • جعفری : 75 گرم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • تخم مرغ : 4 عدد
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • سیر : 3 حبه

کوکو باقلا سبز یک غذای شمالی خوش طعم است که براحتی میتوانید با مواد اولیه ارزان و کم تعداد آنرا تهیه کنید. باقلا سبز منبع غنی پتاسیم و پروتئین است و همچنین از پوکی استخوان و فشار خون بالا جلوگیری میکند. این کوکو از ترکیب باقلا و تخم مرغ تهیه میشود که یک غذای آسان و کاملا اقتصادی است برای افرادی که وقت کافی برای تهیه غذا ندارند یک انتخاب معقول و عالی میباشد. با آموزش کامل تهیه کوکو باقلا سبز تا پایان همراه مجله آشپزی کوک یاب باشید.

باقلا سبز مازندرانی

آموزش تهیه کوکو باقلا سبز

آموزش تهیه کوکو باقلا سبز

در ابتدا برای تهیه کوکو باقلا سبز باید پوست باقلا را بگیرید بعد از جدا کردن پوست آن را بشویید و درون قابلمه به همراه آب بریزد و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد و له شود.

سبزی را پاک کنید درون تشت به همراه آب خیس کنید تا گل و لای آن گرفته شود.بعد از گذشت 1 ساعت سبزی را خوب شسته و درون صافی بریزید تا آب سبزی خارج شود. حال روی تخته سبزی را ریز و یکدست خرد کنید و کنار بگذارید.

بعد از پخته شدن باقلا آن را درون کاسه بریزید و با گوشکوب یا گوشکوب برقی آنرا پوره کنید. سیر را ریز رنده کنید و به باقلا اضافه کنید. اکنون نوبت اضافه کردن سبزی خرد شده به مخلوط مواد است.

پیاز را پوست بگیرید درشت رنده کنید میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار پیاز را درون میکسر انداخته تا خرد شود. بعد از رنده پیاز با دست به طور کامل آب آن را بگیرید و مخلوط مواد اضافه کنید. آب گرفتن پیاز باعث میشود که کوکو شما شل نشود و منسجم باقی بماند.

تخم مرغ را در کاسه جداگانه بشکنید در صورت سالم بودن به همراه نمک و فلفل سیاه به ظرف باقلا اضافه کنید مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید.

ماهیتابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن کامل روغن با قاشق کمی از مواد را درون تابه بریزید با فاصله انجام دهید تا بهم نچسبد حتی میتوانید از قالب های مخصوص کوکو که در بازار موجود است استفاده کنید و هم مواد کوکو را یکجا درون تابه بریزید و بعد از سرخ شدن به اندازه دلخواه برش بزنید.

بعد از سرخ شدن یک طرف کوکو آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. بعد از سرخ شدن کوکو باقلا را درون ظرف مورد نظر سرو کنید. میتوانید کوکو باقلا را هم با نان و هم با برنج میل کنید.

دستور پخت کوکو باقلا مازندرانی - باقلا رشتی

بازدید : 360 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.