کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو بادمجون

طرز تهیه کوکو بادمجون

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

کوکوی بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی هست که با دستور ها و مواد مختلفی درست میشه ، این کوکو رو میتونید به عنوان یه شام سبک سرو کنید پس اگه به طعم بادمجان علاقه دارید حتما این کوکو رو امتحان کنید.  کوکوی بادمجان همچنین یک غذای مناسب برای کسانی هست که […]

مواد لازم برای تهیه کوکو بادمجان

  • بادمجان 4 عدد
  • تخم مرغ 2 تا 3 عدد
  • سیب زمینی 1 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • سیر 2 تا 3 حبه
  • نمک و فلفل وزرد چوبه و زعفران به میزان لازم

کوکوی بادمجان یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی هست که با دستور ها و مواد مختلفی درست میشه ، این کوکو رو میتونید به عنوان یه شام سبک سرو کنید پس اگه به طعم بادمجان علاقه دارید حتما این کوکو رو امتحان کنید.  کوکوی بادمجان همچنین یک غذای مناسب برای کسانی هست که گیاهخوار هستن.
از بادمجان دربسیاری از غذا ها مثل ، دلمه بادمجان ، خورشت بادمجان و کوکو بادمجان میشه استفاده کرد ، این ماده غذایی علاوه بر طعم بسیار لذیذی که داره خواص بسیاری هم داره و برای سلامتی مفید هستش.
دستور تهیه این کوکو خیلی خیلی ساده هستش و کنار هم بودن سیر و پیاز و بادمجان و تخم مرغ باعث خوشمزه تر شدن این غذا هستش.
برای تهیه کوکوی بادمجان بعضی ها از سیب زمینی داخل مواد این کوکو استفاده میکنن و بعضی ها هم ترجیح میدن که کوکو بادمجان رو به همراه کدو و به شکل کم کالری و رژمی تهیه کنن.

دستور پخت کوکو بادمجان

ابتدا 3 تا 4 عدد بادمجون رو روشو خط میندازیم و کبابی میکنیم ، وبعد که کبابی شدن پوستشون رو میکنیم ، یه سیب زمینی آبپز داریم که رنده میکنیم  داخل غذاساز بادمجون های کبابی 4 حبه سیر یه پیاز رنده شده که آبش رو گرفتیم  ، سیب زمینی رنده شده  همه رو با هم میکس میکنیم ، اگر دوست داشتین میتونین کمی هم زعفرون بریزین ، نمک  فلفل سیاه  ، فلفل قرمز ، زردچوبه رو اضافه میکنیم ، و باهم مخلوط میکنیم  2 تا تخم مرغ رو  کمی با چنگال میزنیم  و بهش اضافه میکنیم و ترکیبش میکنیم  داخل تابه روغن میریزیم ، وقتی کامل داغ شد مایع کوکو رو میریزیم و سرخش میکنیم.

میتونید کل مواد رو یکباره داخل تابه بریزید و یا قاشق – قاشق بریزید ، حرارت هم باید کم باشه و آروم و با حوصله سرخ کنید اگر کوکو شل شد و به راحتی برنگشت میتونید داخل موادتون یک قاشق آرد اضافه کنید که راحت برگرده وبه تابه نچسبه.

بازدید : 317 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.