کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو اردبیلی

طرز تهیه کوکو اردبیلی

  • پرهزینه
  • متوسط
  • 4-6 نفر
  • 120 دقیقه

کوکو یکی از معروفترین غذاهای ایرانی است که با مواد ساده ای تهیه میشود و معمولا یک وعده دم دستی و آسان است که همه ما با این غذا اشنایی داریم. کوکوهای بسیار متنوعی در کشورمان وجود دارد که میتوان به کوکوی مرغ ، کوکو سبزی ، کوکوی گوشت ، کوکو سیب زمینی ، کوکوی […]

مواد لازم برای تهیه کوکو اردبیلی

  • سیب زمینی 3 عدد
  • سبزی کوکو 1 کیلوگرم
  • تخم مرغ 7 عدد
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • زردچوبه به میزان لازم
  • پودر سیر به میزان لازم
  • زرشک 3 قاشق غذاخوری
  • گردو 0.5 لیوان

کوکو یکی از معروفترین غذاهای ایرانی است که با مواد ساده ای تهیه میشود و معمولا یک وعده دم دستی و آسان است که همه ما با این غذا اشنایی داریم. کوکوهای بسیار متنوعی در کشورمان وجود دارد که میتوان به کوکوی مرغ ، کوکو سبزی ، کوکوی گوشت ، کوکو سیب زمینی ، کوکوی قارچ و… اشاره کرد. اما در این مطلب قصد داریم شما را با یک کوکوی جدید آشنا کنیم به نام کوکو اردبیلی ، که ترکیبی از کوکو سیب زمینی و کوکو سبزی است. با ما همراه باشید با آموزش گام به گام چگونگی درست کردن این غذای خوشمزه.

دستور پخت کوکو اردبیلی

برای شروع باید سیب زمینی ها را بشوییم و سپس به درون یک ظرف منتقل کنیم. سپس بر روی آن ها آب می ریزیم و ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم و تا پخته شدن کامل سیب زمینی ها صبر می کنیم.

دستور پخت کوکو اردبیلی

بعد از آن ، پوست سیب زمینی ها را که به راحتی کنده می‌ شوند را می گیریم و با استفاده از یک رنده به صورت درشت رنده می کنیم. حال سبزی این غذا را می شوییم و ریز می کنیم و پس از آن به همراه سیب زمینی ها ی رنده شده داخل یک ظرف می ریزیم و هم می زنیم. بعد از آن باید ادویه های این غذا را که شامل نمک ، پودر سیر ، زردچوبه و فلفل سیاه می شود درون ظرف بریزیم.

در قسمت بعد باید تخم مرغ را اضافه کنیم. بعد از اضافه کردن هفت عدد تخم مرغ و هم زدن مواد ، اگر بافت محتویات درون ظرف سفت بود باید باز تخم مرغ به آن اضافه کرد ؛ در غیر این صورت هفت عدد تخم مرغ کافی می باشد.

اکنون باید زرشک را درون ظرف بریزیم. لازم است که از قبل زرشک ها را به خوبی بشوییم و بعد از آن درون ظرف بریزیم. بعد از آن درون یک لیوان به اندازه نصف آن گردو خرد می کنیم و درون ظرف می ریزیم و بعد از آن تمام مواد را هم می زنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.

یک تابه مناسب بر می داریم و بر روی شعله گاز به همراه مقداری روغن می گذاریم. بعد از آن که روغن گرم شد ، مایه کوکو اردبیلی را داخل تابه می ریزیم و در تابه را بر روی آن می گذاریم و صبر می کنیم تا با گذشت زمان به خوبی کوکو بپزد.

بعد از پخته شدن کوکو باید آن را برعکس کنیم تا سمت دیگر آن نیز پخته شود. بعد از اتمام سرخ کردن کوکو به شکل و اندازه دلخواه خود آن را برش می زنیم و در ظرف مورد نظر خود می چینیم و به شکل دلخواه خود آن را تزیین و سپس سرو می کنیم.

آموزش پخت کوکوی اردبیلی

بازدید : 416 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.