کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوفته کبه عربی

طرز تهیه کوفته کبه عربی

  • متوسط
  • ساده
  • 3 نفر
  • 90 دقیقه

کوفته کبه عربی یکی از خوشمزه ترین غذاهای عربی است که حتی بین ما ایرانی ها نیز بسیار محبوب است.رتهیه این غذای خوشمزه آسان است و تمام مواد آن همیشه در دسترس میباشد و به راحتی میتوان از بازار تهیه نمود. میتوانید با این غذای شیک و لذیذ از مهمان های خود پذیرایی کنید.

مواد لازم برای تهیه کوفته کبه عربی

  • برنج : 6 پیمانه
  • گوشت چرخ کرده : 250 گرم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم
  • پیاز : 2 عدد متوسط
  • سیب زمینی : 4 عدد
  • خلال بادام : به میزان لازم
  • سبزی معطر : 200 گرم

کوفته لبنانی یا کبه عربی یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب لبنان است و مردم خوزستان نیز این غذای لذیذ را زیاد درست میکنند. کبه عربی هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان غذای اصلی سرو میشود. کبه عربی شباهت زیادی به سمبوسه ما ایرانی ها دارد ولی به جای نان یک لایه برنجی دور آن را پوشانده است. با آموزش تهیه کوفته کبه عربی تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه کوفته کبه عربی

طرز تهیه کوفته کبه عربی

در اولین مرحله برای تهیه کبه عربی باید برنج را بشویید درون کاسه به همراه آب به مدت 1 ساعت خیس کنید و کنار بگذارید این کار باعت میشود برنج کمی نرم شود و حجم بگیرد.

سبزی (شامل نعناع ، مرزه ، گشنیز ، جعفری ، شوید و ترخون ) را تمیز پاک کنید و درون تشت به همراه آب خیس کنید تا گل و لای آن از بین برود. میتوانید به جای سبزی تازه از سبزی خشک شده نیز استفاده کنید.

خلال بادام را درون کاسه پر از آب به مدت 20 دقیقه خیس کنید این کار باعث میشود بادام کمی نرم و از حالت سفتی خارج شود.

پیاز را پوست بگیرید به صورت یکدست و خلالی خرد کنید ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید بعد از اینکه کمی پیاز نرم شو زردچوبه را به پیاز اضافه کنید بعد از طلایی شدن پیاز ، گوشت چرخ کرده را درون تابه بریزید و به همراه پیاز تفت دهید تا بوی خامی گوشت از بین برود.

سبزی را آبکشی نمایید درون صافی بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود بعد از خارج شدن آب ، سبزی را روی تخته ریز خرد کنید میتوانید سبزی را درون دستگاه بریزید. بعد از خرد کردن سبزی آن را درون تابه و به مخلوط گوشت اضافه کنید.

حال نوبت آماده کردن سیب زمینی میباشد. سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت نگینی و هم اندازه خرد کنید و در تابه جداگانه بعد از داغ شدن روغن روی حرارت ملایم تفت دهید بعد از سرخ شدن سیب زمینی آن را به تابه اصلی انتقال دهید.

بادام را درون صافی بریزید بعد از خارج شدن آب خلال بادام را به همراه نمک و فلفل سیاه درون تابه بریزید و با دیگر مواد مخلوط کنید بعد از 3 دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید مواد داخل کبه آماده میباشد.

برنج را به همراه آب درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید یک عدد سیب زمینی را درون قابلمه بزارید تا به همراه برنج پخته شود. برای این غذا لازم نیست برنج خیلی پخته شود. بعد از اینکه مغز برنج پخته شد آن را به همراه سیب زمینی چرخ کنید تا کاملا مواد یکدست شود.

کمی از مخلوط برنج و سیب زمینی له شده بردارید کف دست پهن کنید و از مواد کبه درون آن بریزید و به صورت پرتقال گرد کنید. این کار را تا اتمام مواد انجام دهید. تابه را روی حرارت قرار دهید بعد از داغ شدن روغن کبه ها را سرخ کنید. بعد از اینکه کاملا سرخ شدن در ظرف مورد نظر سرو کنید.

کبه عربی برنجی - آموزش کوفته عربی

بازدید : 327 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.