کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کنافه کذابه

طرز تهیه کنافه کذابه

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

کنافه کذابه یک دسر خوش طعم است که در کشورهای عربی تهیه میشود و بسیاری آن را دوست دارند. این دسر به شکل های مختلفی تهیه می شود. در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن آن می پردازیم پس با ما همراه باشید. دستور پخت کنافه کذابه برای شروع کاری که باید انجام بدهیم آن […]

مواد لازم برای تهیه کنافه کذابه

  • نان تست 1 بسته کوچک
  • کره 100 گرم
  • خامه 200 گرم
  • پنیر خامه ای 1 بسته
  • شربت بار به میزان لازم

کنافه کذابه یک دسر خوش طعم است که در کشورهای عربی تهیه میشود و بسیاری آن را دوست دارند. این دسر به شکل های مختلفی تهیه می شود. در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن آن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

دستور پخت کنافه کذابه

برای شروع کاری که باید انجام بدهیم آن است که به پودر کردن نان تست بپردازیم. برای پودر کردن آن پیشنهادی که می‌توان کرد آن است که آن را برای مدتی بر روی کانتر آشپزخانه می گذاریم تا به طور کامل خشک شود. سپس می توان آن را به کمک دست یا هر وسیله دیگر پودر کرد.

دستور پخت کنافه کذابه

در قسمت بعد باید تست پودر شده را به دو قسمت تقسیم کنیم و به درون یک ظرف منتقل کنیم.بعد از آن کره ای که از قبل در دمای محیط قرار داده‌ایم و نرم شده است را به درون ظرف می ریزیم و محتویات را باهم هم می زنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.

اکنون ظرفی که بتوان آن را درون فر گذاشت برمی داریم و محتویاتی که آماده کرده ایم را به آن منتقل می‌کنیم.دقت کنید که این مواد را فشار دهید تا فشرده شوند.حال باید خامه و پنیر خامه‌ای را به درون ظرفی دیگر اضافه کنیم.

پنیر خامه ای و خامه را به خوبی هم می زنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.سپس با یک قیف آن را بر روی مخلوط نان تست و کره می ریزیم و نیمه دیگر تست پودر شده را بر روی آن می ریزیم.

اکنون باید پس از فشرده سازی مواد فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنیم و صبر کنیم تا داغ بشود.بعد از آن ظرف را وارد فر می کنیم.

در آخر پس از گذشت ۲۰ دقیقه گریل را روشن کرده برای تغییر در رنگ لایه رویی دسر.حال باید دسر را از فر در بیاوریم و صبر کنیم تا دمای آن پایین بیاید.در آخر شربت بار که باید خنک باشد را بر روی دسر پخش کرده و نوش جان می کنیم.

آموزش پخت شیرینی کنافه کذابه

بازدید : 383 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.