کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی

طرز تهیه کمپوت آناناس خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

کمپوت اناناس برای بدن و سلامتی بسیار مفید است.

مواد لازم برای تهیه کمپوت اناناس

  • اناناس:1 عدد
  • شکر:1/2 پیمانه
  • اب:2 پیمانه

کمپوت اناناس یکی از پرطرفدارترین کمپوت های شناخته شده در دنیاست. تقریبا در همه فصل ها دسترسی به اناناس میسر است. با اینکه کمپوت آناناس در فروشگاها به وفور یافت میشود اما بهتر است آنرا در منزل تهیه کنید چراکه کمپوت هایی که در کارخانه تهیه میشوند بسیار شیرین هستند و میزان درصد شکر بالایی دارند و این برای سلامتی بسیار مضر است. کمپوت برای کسانی که گوارش و معده حساسی دارند بسیار مفید است و با تهیه آن در منزل میتوانند از خوردن آن لذت ببرند.

طرز تهیه کمپوت اناناس خانگی

در اولین مرحله برای تهیه کمپوت آناناس باید آناناس را بعد از اینکه تمیز شستید با یک کارد تیز پوست بگیرید بعد از این که پوست اناناس را جدا کردید آنرا به دو قسمت تقسیم کنید. بعد هر قسمت را به صورت حلقه حلقه برش بزنید. سعی کنید اناناس رسیده را انتخاب کنید زیرا اناناش رسیده شیرین است و طعم کمپوت شما را عالی میکند.

میتوانید با یک قالب گرد یا چاقوی تیز قسمت سفت وسط اناناس را جدا کنید.

آموزش درست کردن کمپوت آناناس در خانه

یک قابلمه مناسب انتخاب کرده ، روی حرارت ملایم بگذارید و درون آنرا شکر و اب بریزید و اجازه دهید شکر درون آب حل شود و شروع به جوشیدن کند.
بعد از جوشیدن شکر و اب وقت آن است که آناناس های حلقه شده را به قابلمه اضافه کنید. بعد از اضافه کردن آناناس ها بگذارید درون قابلمه به مدت نیم ساعت تا 40 دقیقه بجوشد. میتوانید برای پررنگ شدن کمپوت از زعفران دم کرده استفاده کنید.

ظرف شیشه ای موردنظر را بشویید به طور کامل خشک کنید و کنار بگذارید.

بعد از اینکه اناناس ها در شهد پخت کمپوت اناناس شما اماده است. بگذارید تا کاملا سرد شود و بعد درون شیشه بریزید و در یخچال بگذارید.
کمپوت آناناس خانگی را میتوانید به مدت 2 هفته در یخچال نگه دارید بیشتر از این زمان به دلیل نداشتن مواد نگه دارنده توصیه نمیشود.

آموزش تهیه کمپوت آناناس خانگی

بازدید : 374 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.