کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کروسان پنیری

طرز تهیه کروسان پنیری

  • اقتصادی
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 100 دقیقه

یکی از نان های جذاب و خوش طعم کروسان پنیری است که بار اول در کشور اتریش ابداع شد این نان را میتوانید در منزل به آسانی تهیه کنید و با مغزهای دلخواه پر کنید و از خوردن آن لذت ببرید و یکی از بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمان در وعده عصرانه و یا صبحانه میباشد.

مواد لازم برای تهیه کروسان پنیری

  • آرد : 5 پیمانه
  • خمیر مایه فوری : 1 قاشق غذاخوری
  • شکر : 1 قاشق غذاخوری
  • آب ولرم : 1/2 لیوان
  • روغن مایع : 1/2 لیوان
  • تخم مرغ : 1 عدد

کروسان یکی از نان های پرطرفدار و لذیذ فرانسوی است که با مغزهای متفاوتی پر میشود. شکل ظاهری این نان به صورت هلالی میباشد و بیشتر در وعده صبحانه و یا به عنوان میان وعده سرو میشود. در واقع این نان خوشمزه برای اولین بار در کشور اتریش ابداع شده و ویژگی بارز و مهم کروسان این است که بسیار انعطاف پذیر بوده و مدت زمان زیادی نرم و تازه میماند. با دستور پخت کروسان پنیری تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه کروسان پنیری خوشمزه

 طرز تهیه کروسان پنیری خوشمزه

در اولین قدم برای درست کردن کروسان باید شکر را به همراه آب ولرم درون کاسه بریزید و به کاسه خمیر مایه فوری اضافه کنید برای اینکه خمیر مایه عمل بیاید روی ظرف را بکشید و برای 15 دقیقه در دمای محیط قرار دهید.

سفیده و زرده را از هم جدا کنید و در ظرفی جدا بریزید درون کاسه سفیده ، روغن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شود. طرف حاوی زرده را برای رومال کردن داخل یخچال قرار دهید.

در این مرحله خمیر مایه عمل آمده را به مواد اضافه کنید آرد را 3 مرتبه از الک رد کنید سپس به آرامی با بقیه مواد مخلوط کنید تا خمیر وسط ظرف جمع شود در آخر خمیر باید کمی چسبندگی داشته باشد.

ممکن است به تمام آرد احتیاج نباشد زیرا میزان جذب آرد در خمیرها متفاوت است پس اگر زیاد از آرد استفاده کنید خمیر شما سفت و خشک میشود و در هنگام پخت پف نخواهد کرد.

وقتی که خمیر کمی چسبندگی داشت با دست به مدت 7 الی 8 دقیقه خمیر را ورز دهید تا منسجم شود کف کاسه ای را با روغن چرب کنید از خمیر چونه بگیرید و داخل ظرف بگذارید.

روی ظرف را سلفون بکشید تا خمیر برای 1 ساعت در محیط گرم استراحت کند و جا بیوفتد. پس از گذشت این زمان وقتی که حجم خمیر 2 برابر شد و پف کرد پف آن را با دست بگیرید و روی سطح صاف قرار دهید.

خمیر را از وسط نصف کرده و هر نصف را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید سپس هر چونه را با وردنه تا جای ممکن باز کنید و هر لایه را روی هم قرار دهید.

حال با وردنه خمیر لایه هایی را که درست کردید را به قطر نیم سانتی متر باز کنید تا یکدست شود و با کاتر مثلثی قالب بزنید فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا حسابی گرم شود.

حالا داخل یکی از لبه های مثلثی کمی پنیر بریزید و مثلث ها را به صورت لوله ای جمع کنید سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید خمیرهای لول شده را با فاصله از هم درون سینی بچینید تا برای 15 دقیقه استراحت کند.

پس از گذشت یک ربع با برس زرده تخم مرغ را روی خمیرها رومال کنید و در طبقه میانی فر قرار دهید و اجازه دهید برای 20 تا 25 دقیقه پخته شود و در آخر گریل را روشن کنید تا روی نان نیز برشته شود.

بعد از گریل کروسان پنیری آماده سرو میباشد.

 آموزش درست کرد نان کروسان پنیری

بازدید : 412 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.