کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کره بادام زمینی

طرز تهیه کره بادام زمینی

  • اقتصادی
  • متوسط
  • 50-60 نفر
  • 40 دقیقه

کره بادام زمینی یکی از کره های گیاهی بسیار پرکاربرد است که هم به عنوان صبحانه و هم بعنوان میان وعده محسوب میشود. همچنین این نوع کره بسیار مورد استفاده ورزشکاران قرار میگیرد و تهیه آن بطور طبیعی به سلامت و جیب شما کمک زیادی خواهد کرد. با ما همراه باشید با آموزش یادگیری چگونگی […]

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی

  • بادام زمینی 400 گرم
  • عسل 2 قاشق غذاخوری

کره بادام زمینی یکی از کره های گیاهی بسیار پرکاربرد است که هم به عنوان صبحانه و هم بعنوان میان وعده محسوب میشود. همچنین این نوع کره بسیار مورد استفاده ورزشکاران قرار میگیرد و تهیه آن بطور طبیعی به سلامت و جیب شما کمک زیادی خواهد کرد. با ما همراه باشید با آموزش یادگیری چگونگی درست کردن کره بادام زمینی در منزل.

نحوه تهیه کره بادام زمینی

برای شروع بادام زمینی های پوست گرفته شده از قبل را به درون یک تابه منتقل می کنیم و به تفت دادن آن ها تا زمان تغییر در رنگ بادام زمینی ها می پردازیم. بعد از این که بادام زمینی ها بو داده شدند ؛ آن ها را به درون مخلوط کن منتقل می کنیم.

در قسمت بعد بادام زمینی ها را به طور کامل پودر می کنیم. لازم است که هر چند دقیقه یک بار در مخلوط کن را باز کنیم و پودر بادام زمینی ها را از دیواره ها به وسط مخلوط کن انتقال دهیم.

نکته دیگر که باید به آن توجه کرد آن است که در تهیه کره بادام زمینی هیچ گونه نیاز به استفاده از روغن نمی باشد و بادام زمینی خود به اندازه ای که باید روغن از خود پس می دهد.

در صورت استفاده از بادام زمینی که نمک ندارد ؛ باید مقدار کمی نمک درون مخلوط کن بریزیم. این فرایند را تا زمانی که به یک بافت تقریبا خمیری از بادام زمینی دست پیدا کنیم ادامه می‌ دهیم.

بعد از آن باید عسل را درون مخلوط کن بریزیم و برای چند دقیقه دیگر به مخلوط کردن مواد داخل آن به طور کامل ادامه بدهیم. در صورت عدم دسترسی به عسل می توان پودر قند را جایگزین آن کرد. اما باید به این نکته اشاره کرد که استفاده از عسل بافت سفتی همانند کره بادام زمینی هایی که از بیرون تهیه می شود به کره بادام زمینی ما می دهد.

در صورتی که دوست داشته باشید می توانید مقداری بادام زمینی را خرد کرده و درون کره بادام زمینی بریزید. در نهایت کره بادام زمینی آماده شده را درون یک ظرف منتقل کرده و جهت نگهداری از آن ، آن را درون یخچال قرار می دهیم.

آموزش درست کردن کره بادام زمینی خانگی

بازدید : 326 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.