کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

طرز تهیه کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 3 نفر
  • 90 دقیقه

کتلت ماهی سالمون و سیب رمینی یکی از غذاهای خوشمزه دریایی است. این غذای لذیذ بسیار محبوب و مقوی میباشد که در زمان مناسب و آسان میتوانید در منزل تهیه نمایید و حتی با ان از مهمان های خود پذیرایی کنید. بچه ها نیز بسیار طرفدار کتلت ماهی سالمون هستند زیرا اصلا بوی ماهی را متوجه نخواهند شد.

مواد لازم برای تهیه کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

  • ماهی سالمون : 300 گرم
  • پیاز : 2 عدد
  • سیب زمینی : 1 عدد
  • گشنیز و جعفری تازه : 2 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • ارد سفید : 3 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • سیر : 4 حبه
  • زردچوبه : به میزان لازم

کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی یک غذای سالم و خوشمزه است که احتمالا تا بحال امتحانش نکرده اید. این غذای دریایی را میتوانید با ماهی سالمون یا قزل آلا طبخ کنید و توجه داشته باشید ماهی سالمون بین دیگر ماهی ها بیشترین خاصیت را دارد. کتلت ماهی سالمون اصلا بوی زهم نمیدهد و برای افرادی که از بوی ماهی فراری هستند این غذا بهترین گزینه میباشد. ماهی سالمون منبع غنی ویتامین دی و اُمگا 3 است. با آموزش تهیه کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی تا پایان با ما همراه باشید.

آموزش پخت کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی

آموزش پخت کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی - کوکوی دریایی

در اولین مرحله برای تهیه کتلت ماهی سالمون و سیب زمینی باید ماهی را تمیز بشویید درون صافی بریزید تا آب آن کاملا خارج شود بعد از این کار ماهی سالمون را به همراه آب ، نمک ، یک حبه سیر و 1 عدد پیازی که از قبل پوست آن را گرفته اید درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ماهی سالمون کاملا بپزد.

بعد از پخته شدن ماهی قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید ماهی کاملا سرد شود بعد از سرد شدن استخوان های ماهی را جدا کنید و ماهی سالمون را ریز خرد کنید.

گشنیز و شوید را پاک کنید درون کاسه به همراه  آب بریزید تا گل و لای سبزی از بین برود. اجازه دهید به مدت 1 ساعت سبزی درون آب باقی بماند. در این مرحله سیب زمینی را پوست بگیرید و ریز رنده کنید البته ریز یا درشت رنده کردن به سلیقه شما بستگی دارد میتوانید سیب زمینی را درون دستگاه میکسر نیز بریزید. بعد از رنده آب سیب زمینی را با دست فشار دهید تا به طور کامل گرفته شود و بعد از این کار سیب زمینی را درون کاسه بریزید.

سپس پیاز را را پوست بگیرید و همانند سیب زمینی رنده کنید و پیاز را با دست فشار دهید تا آب آن گرفته شود. بعد پیاز را درون کاسه به سیب زمینی اضافه کنید.

بعد از گذشت 1 ساعت سبزی را آبکشی نمایید درون صافی بریزید بعد روی تخته سبزی را ساطوری ریز خرد کنید و درون کاسه روی مواد بریزید. روی مواد کتلت ماهی 3 قاشق غذاخوری آرد سفید بریزید کمی نمک ، فلفل سیاه و سیر رنده شده بریزید و کاملا مواد کتلت را مخلوط کنید. در ظرفی جداگانه تخم مرغ را بشکنید در صورت سالم بودن به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

کتلت ماهی - کوکوی ماهی - کوکوی دریایی جدید

ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید بعد از داغ شدن روغن مواد کتلت را درون تابه بریزید میتوانید از قالب های مخصوص کتلت موجود در بازار نیز استفاده کنید. بعد از سرخ شدن یک طرف کتلت آن را برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. مرحله سرخ شدن که به پایان رسید از ماهیتابه خارج کنید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

کتلت ماهی و سیب زمینی - اموزش کوکوی ماهی

بازدید : 477 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.