کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کتلت عدس

طرز تهیه کتلت عدس

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

کتلت عدس یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است. این غذای لذیذ بسیار مفید و پرخاصیت میباشد. عدس سرشار از فولیک اسید ، ویتامین و پروتئین است و از سرطان جلوگیری می نماید. کتلت عدس را میتوانید به راحتی در منزل تهیه نمایید و با آن از مهمان های خود پذیرایی کنید.

مواد لازم برای تهیه کتلت عدس

  • عدس : 2 پیمانه
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • جعفری ساطوری شده : 4 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : 1عدد
  • آرد سوخاری : به میزان لازم
  • نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر : به میزان لازم

کتلت عدس یک غذای سالم و مقوی است که فاقد گوشت و مرغ بوده و تنها ماده حیوانی موجود در آن تخم مرغ است. این کتلت طعم و مزه بسیار خوبی دارد و حتما اگر یکبار آنرا امتحان کنید عاشقش میشوید. عدس باعث تولید عضله ، بهبود عملکرد گوارش ، کنترل دیابت میشود و به تامین آهن مورد نیاز بدن کمک میکند ، همچنین سطح انرژی فرد را نیز افزایش میدهد.
شما میتوانید کتلت عدس را در وعده شام و یا حتی به عنوان میان وعده میل کنید. با دستور تهیه کتلت عدس خانگی تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه کتلت عدس

در اولین مرحله برای تهیه کتلت عدس باید عدس را پاک کنید و تمیز بشویید درون یک قابلمه پر از آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا عدس پخته و آب آن تبخیر شود بعد عدس را از روی حرارت بردارید تا سرد شود. میتوانید عدس را درون صافی بریزید تا از خارج شدن آب اضافی عدس مطمئن شود.

جعفری را بعد از پاک کردن درون کاسه ای پر از آب ریخته تا گل و لای آن از بین برود و بگذارید سبزی به مدت 1 ساعت درون آب باقی بماند. بعد از گذشت این زمان سبزی را آبکشی نمایید درون آبکش بریزید تا آب سبزی گرفته شود. بعد میتوانید سبزی را به کمک یک چاقوی تیز روی تخته ریز خرد کنید.

سپس عدس را درون کاسه بریزید. پیاز را پوست بگیرید و درست رنده کنید میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار پیاز را درون میکسر بریزید. بعد از رنده پیاز با کمک دست آب پیاز را بگیرید و به عدس درون کاسه اضافه کنید. آب گرفتن پیاز برای این است که باعث وا رفتن کتلت نشود و کتلت بافت خود را حفظ کند.

جعفری خرد شده را به همراه نمک ، فلفل سیاه ، پودر سیر و تخم مرغ به مواد کتلت اضافه کرده و به کمک قاشق مایه کتلت را مخلوط و زیرورو کنید.

مایه کتلت نباید شل باشد اگر دیدید که سفت نیست کم کم آرد سوخاری را به مایه کتلت اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد از این کار روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید تا کمی استراحت کند و مزه ها به خورد هم برود.

آموزش تهیه کتلت عدس

تابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن با قاشق کمی از مواد را درون تابه بریزید این کار را تا اتمام مایه انجام دهید فقط دقت کنید مواد را با فاصله از هم درون تابه بریزید تا بهم نچسبد حرارت را ملایم کنید تا بپزد و سرخ شود. بعد از سرخ شدن یک طرف کتلت آن را برگردانید تا طرف دیگر کتلت نیز سرخ شود.
بعد از سرخ شدن ، کتلت عدس را درون ظرف مورد نظر سرو کنید و به همراه سس مورد علاقه تان و نان میل کنید.

بهترین دستور پخت کتلت گیاهی

بازدید : 347 / برچسب‌ها : ، ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.