کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کاتمر

طرز تهیه کاتمر

  • اقتصادی
  • ساده
  • 1 نفر
  • 30 دقیقه

یکی دیگر از دسرهای خوشمزه ترکی ، کاتمر میباشد که بسیار جذاب و محبوب است و شما میتوانید به راحتی در منزل تهیه و با آن ازمهمان های خود پذیرایی کنید کاتمر در واقع همانند پنکیک ظاهری تخت دارد که به صورت یک مربع تا میشود.

مواد لازم برای تهیه کاتمر

  • خمیر باقلوا : 2 عدد
  • شکر : 1 و نیم قاشق غذاخوری
  • پودر پسته : 2 قاشق غذاخوری
  • کره آب شده : به میزان لازم
  • ته شیر : ا و نیم قاشق غذاخوری

کاتمر یا کاتتاما یکی از دسر های معروف ترکیه میباشد که فوق العاده خوشمزه بوده و از خمیر باقلوا تهیه میشود. این دسر را در کنار قهوه و یا چای سرو میکند و برای عصرانه یک انتخاب عالی و پر انرژی محسوب میشود. کاتمر همانند باقلوا رول و پیچیده نمیشود بلکه شبیه پنکیک صاف و تخت است و برای تزئین آن میتوانید از پودر پسته و خامه استفاده نمایید. با دستور کاتمر تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه کاتمر خوشمزه خانگی

طرز تهیه کاتمر خوشمزه خانگی

برای تهیه این دسر محبوب شما باید در ابتدا پودر پسته را تهیه کنید برای این کار پسته را درون میکسر بریزید و آن را به پودر تبدیل کنید.

بهتر است پودر پسته در منزل تهیه شود زیرا هم خیالتان راحت است و هم رنگ بهتری نسبت به بسته بندی های فروشگاهی دارد.

روی سطح صاف یک لایه خمیر پهن کنید سپس کره را درون قابلمه ذوب کنید دقت کنید لازم به داغ شدن کره نیست همین که آب شود کفایت میکند.

با کمک برس خمیر اول را کامل چرب کرده سپس لایه بعدی خمیر را روی آن قرار دهید ولی دیگر احتیاج به چرب کردن مجدد نیست.

دقت کنید که دو لایه را مرتب و کامل روی هم قرار دهید در ادامه پودر پسته را روی خمیر به صورت یک مربع کوچک پخش کنید.

در این مرحله روی پودر پسته شکر بریزید و ته شیر را با چاقو کمی خرد کنید ( ته شیر یک نوع کره چرب شیرین است که بافتی همانند کره و سرشیر دارد و مزه و طعمی فوق العاده خوشمزه دارد )

پس از خرد ته شیر ، آن را روی پودر پسته قرار دهید بعد از این کار خمیر را تا کنید برای تا کردن ابتدا قسمت پایین را تا کنید و سپس طرف بالا را روی آن بیاورید.

در آخر هم طرف راست و چپ را تا کرده تا خمیر به صورت یک مربع شکل بگیرد. در این مرحله روی خمیر را حسابی چرب کرده و درون یک ظرف چرب قرار دهید.

فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید و ظرف را درون فر قرار دهید و منتظر بمانید تا طلایی شد سپس ظرف را از فر خارج کرده و روی آن را با گل محمدی و پودر پسته تزئین نمایید.

دسر ترکی کاتمر - آموزش آشپزی ترکی

 

بازدید : 576 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.