کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه پودینگ شاه توت

طرز تهیه پودینگ شاه توت

  • متوسط
  • ساده
  • 6 نفر
  • 25 دقیقه

یک دسری که در دنیا بسیار پرطرفدار و محبوب است پودینگ شاه توت نام دارد این دسر جذاب علاوه بر طعم عالی ظاهری زیبا و شیک دارد و گزینه مناسب برای استفاده در مهمانی ها و مجالس میباشد. پودینگ انواع مختلفی پودینگ توت فرنگی ، پودینگ آلبالو.. که اصالت آن برای کشور امریکاست.

مواد لازم برای تهیه پودینگ شاه توت

  • خامه صبحانه : 100 گرم
  • شکر : 1 پیمانه
  • شیر : 2 پیمانه
  • پوره شاه توت : 150 گرم
  • نشاسته ذرت : 2 قاشق غذاخوری
  • پودر ژلاتین : 2 قاشق غذاخوری

یکی از پودینگ های بهاری که بسیار ساده و خوشمزه است ، پودینگ شاه توت نام دارد. اصالت پودینگ به امریکا باز میگردد که بافت نرم و لطیفی دارد چون شاه توت میوه بهاری میباشد به همین دلیل این دسر یک دسر فصلی محسوب میشود. شما میتوانید پودینگ رادر قالب های تکنفره درست کنید. اگر تا به حال این پودینگ را امتحان نکرده اید ، پیشنهاد میکنم آنرا در منزل تهیه و از خوردن آن لذت ببرید. با دستور پخت پودینگ شاه توت تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

دستور پخت پودینگ میوه ای شاه توت

 طرز تهیه پودینگ شاه توت خوشمزه

 طرز تهیه پودینگ شاه توت خوشمزه خانگی

در ابتدا برای تهیه این دسر مجلسی باید پوره شاه توت را درست کنید برای این کار بعد از اینکه شاه توت را شستید درون آبکش بگذارید.

هنگامی که آب آن از صافی خارج شد درون مخلوط کن بریزید یا اگر در دسترستان نیست از گوشکوب برقی استفاده کنید خوب مخلوط کنید تا پوره شود.

درون یک قابلمه خامه ، نشاسته ذرت و شیر را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید هم بزنید بعد از اینکه شروع به جوشیدن کرد شکر را به قابلمه اضافه کنید.

هنگامی که احساس کردید بوی خامی نشاسته از بین رفت شاه توت پوره شده را اضافه کرده پودینگ را مزه کنید اگر احساس کردید میزان شکر کم است بسته به ذائقه خودتان شکر اضافه کنید.

2 قاشق غذاخوری آب سرد را درون کاسه با ژلاتین مخلوط کنید و به روش بن ماری روی کتری قرار دهید تا ژلاتین شفاف شود از روی کتری بردارید و منتظر بمانید تا کمی خنک شود.

وقتی ژلاتین خنک شد به مخلوط شیر و نشاسته اضافه کنید. کف قالب مورد نظر را چرب کنید پودینگ را درون قالب بریزید و برای 5 الی 6 ساعت درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

بعد از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کنید پودینگ را در ظرف مناسب برگردانید و با میوه دلخواه تزئین نمایید.

آموزش دسر پودینگ میوه ای توت

بازدید : 322 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.