کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه پاناکوتای انبه

طرز تهیه پاناکوتای انبه

  • اقتصادی
  • ساده
  • 8 نفر
  • 60 دقیقه

کشور ایتالیا بسیار تنوع بالایی در غذا و دسر دارد یکی از این دسرهای خوشمزه پاناکوتای انبه میباشد این دسر به دلیل داشتن انبه یک دسر فصلی محسوب میشود که شما به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتای انبه

  • انبه : 2 عدد متوسط
  • پودر ژله انبه : 2 بسته
  • شیر : 3 پیمانه
  • شکر : 3/4 پیمانه
  • پودر ژلاتین : 2 قاشق سوپخوری
  • زعفران دم کرده : 1 قاشق غذاخوری
  • خامه : 1 بسته

پاناکوتا یک دسر معروف ایتالیایی است که حاصل ترکیب خامه شیرین و ژلاتین است که با ترکیبات متنوعی ، عطر و طعم میگیرد. امروز در مجله آشپزی کوک یاب قصد داریم شما را با طرز تهیه پاناکوتای انبه ای آشنا کنیم که علاوه بر مزه عالی ، از ظاهر زیبایی نیز برخوردار است و یکی از بهترین گزینه ها برای پذیرایی در مجالس میباشد.

بطور معمول پاناکوتا را میتواند در طعم های مختلف درست کرد این دسر به دلیل داشتن انبه فقط مختص به فصل بهار میشود پس بهتر است خودتان آن را در منزل تهیه کنید و از خوردن یک دسر با اصالت ایتالیایی لذت ببرید. با دستور تهبه پاناکوتای انبه همراه ما باشید.

طرز تهیه دسر ایتالیایی ، پاناکوتای انبه

طرز تهیه دسر ایتالیایی ، پاناکوتای انبه ای

در اولین مرحله باید انبه را پوست بگیرید سپس گوشت انبه را درون میکسر یا مخلوط کن بریزید تا به حالت پوره در بیاید و یکدست شود.

شیر ، شکر ، پودر ژلاتین و انبه پوره شده را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید باید مدام هم بزنید تا شکر و ژلاتین به طور کامل با هم ترکیب و حل شود.

دقت کنید که مواد به جوش نرسد فقط باید ولرم شود بعد از ولرم شدن از روی حرارت بردارید و زعفران را با مواد مخلوط کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران کاملا باز شود. ( استفاده از زعفران کاملا اختیاری میباشد )

خامه را در کاسه ای بریزید و با چنگال بزنید تا صاف شود سپس مخلوط پوره انبه را کم کم به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد گلوله گلوله نشود حال دسر را در لیوان های شفاف بریزید.

نیمی از لیوان را با مواد دسر پر کنید قرار است نیمی دیگر با ژله پر شود سپس لیوان ها را در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. در کاسه ای 2 لیوان آب جوش بریزید و پودر ژله را در آب جوش حل کنید.

بعد از حل شدن ژله اجازه دهید کمی از دما بیوفتد و خنک شود سپس لیوان های پاناکوتا را از یخچال خارچ کنید و روی آن را با ژله پر کنید و دوباره در یخچال قرار دهید تا ببندد و سفت شود.

وقتی که مطمئن شدید ژله بسته دسر پاناکوتای انبه آماده است روی آن را با برش های میوه دلخواه تزئین کنید.

آموزش درست کردن دسر انبه - دسر پاناکوتا میوه ای

بازدید : 327 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.