کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه والک پلو

طرز تهیه والک پلو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

والک پلو یک پلو مخلوطی معروف استان کرمانشاه هست که از گیاهی به اسم والک که یک گیاه کوهی هست و در فصل بهار رشد می کنه درست میشه که والک خرد شده رو به همراه برنج می پزند. این غذا با دستور های مختلفی درست می شه که ما در این مطلب آموزش نوع […]

مواد لازم برای تهیه والک پلو

  • والک 500 گرم
  • برنج 4 پیمانه
  • نمک به مقدار لازم

والک پلو یک پلو مخلوطی معروف استان کرمانشاه هست که از گیاهی به اسم والک که یک گیاه کوهی هست و در فصل بهار رشد می کنه درست میشه که والک خرد شده رو به همراه برنج می پزند. این غذا با دستور های مختلفی درست می شه که ما در این مطلب آموزش نوع ساده اون رو برای شما عزیزان قرار دادیم.
والک پلو رو به سلیقه خودتون هم با گوشت و مرغ و یا حتی با ماهی می تونید درست کنید و یا این که به شکل ساده می تونید تهیه کنید.
برای این که این غذا طعم و مزه بهتری به خودش بگیره در صورت علاقه می تونید چند عدد برگ سیر تازه رو خرد کرده و بهش اضافه کنید. و یا یکی دو حبه سیر رو رنده کرده و بهش اضافه کنید.
این غذا رو در جاهای مختلفی از کشورمون می شناسن و می پزن اما ممکنه دستور پخت و مواد به کار برده در اون متفاوت باشه.

دستور پخت والک پلو

برای درست کردن والک پلو ابتدا باید والک ها رو بشوریم و بعد از این که آب اضافه اش کشیده شد اون ها رو خرد می کنیم و سپس داخل یک قابلمه 4 پیمانه برنجی رو که از قبل شستیم و گذاشتیم که خیس بخوره رو می ریزیم و بعد والک های خرد شده رو هم به برنج اضافه کرده و 2 لیتر آب هم بهش اضافه می کنیم و روی حرارت بالا قرار می دیم تا بپزن.

بعد از این که مواد کمی با هم پختن ، برنج آب اضافه رو به خودش می کشه و در این مرحله باید حرارت رو کم کنیم که با حرارت ملایم بمونه و دم بکشه.
این پلو مخلوطی رو می تونید بسته به ذائقه خودتون با مرغ یا گوشت پخته شده و مزه دار شده سرو کنید.

بازدید : 342 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.