کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه نان هایدی

طرز تهیه نان هایدی

  • متوسط
  • متوسط
  • 8 نفر
  • 120 دقیقه

نان هایدی یکی از جذاب ترین نان های فرانسوی است که امروزه در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد این نان خوشمزه با شیر و آرد و خمیر مایه درست میشود که شما به راحتی میتوانید در منزل تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه نان هایدی

  • آرد سفید : 660 گرم
  • شکر : 32 گرم
  • آب : 160 گرم
  • نمک : 8 گرم
  • شیر : 240 گرم
  • خمیر مایه فوری : 8 گرم
  • کره : 50 گرم

کشور فرانسه به لحاظ داشتن تنوع در نان های بومی در جهان بینظیر است. شما با جستجو در فروشگاه های این کشور میتوانید نان های بسیار متفاوت و جدید را پیدا کنید که احتمالا هرگز آنها را ندیده اید! یکی از این نان ها ، نان هایدی میباشد که شکل ثابتی ندارد و میتوانید آنرا در اشکال هندسی مختلف تهیه کنید.
نان هایدی طعم بسیار خوبی دارد و از بافت بسیار نرمی هم برخوردار است و در کشور فرانسه محبوبیت زیادی دارد. مواد اصلی این نان خوشمزه خمیر مایه ، آرد و شیر هستندکه به راحتی میتوانید تهیه و خودتان در منزل پخت کنید و از خوردن آن لذت ببرید. با آموزش نان هایدی تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه نان هایدی خوشمزه خانگی

طرز تهیه نان هایدی خوشمزه خانگی

برای تهیه این نان جذاب در اولین مرحله باید آرد سفید را 3 مرتبه ار الک رد کنید سپس درون یک کاسه بزرگ بریزید.

در ادامه خمیر مایه فوری را به همراه نمک و شکر به ظرف آرد اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

آب را با شیر مخلوط و طی 2 الی 3 مرحله به ظرف آرد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی مواد را بزنید تا خمیر درون کاسه جمع شود.

حال کره را درون خمیر بریزید و با دور تند برای 8 الی 10 دقیقه هم بزنید اگر همزن برقی در دسترس شما نیست با دست ورز دهید ولی زمان بیشتری را در نظر بگیرید.

داخل ظرفی را با روغن چرب کنید خمیر را درون ظرف بگذارید و روی آن را سلفون کشیده تا برای 45 دقیقه در دمای گرم استراحت کند.

پس از گذشت این زمان وقتی که حجم خمیر 2 برابر شد از آن به اندازه پرتقال چونه بگیرید سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

فر را روی 190 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید خمیر ها را با کمی فاصله از هم درون سینی فر بچینید و روی آن را با نایلون چرب بپوشانید تا برای بار دوم به مدت 30 دقیقه استراحت کند.

هنگامی که نیم ساعت از استراحت خمیر گذشت با تیغ بدون اینکه پف خمیر بخوابد روی خمیر را برش بزنید و داخل برش ها کره خرد شده نگینی قرار دهید.

آرد را روی خمیر الک کنید سپس آب را اسپری نمایید و سینی فر را در طبقه وسط برای 30 دقیقه درون فر قرار دهید تا روی آن ها طلایی رنگ شود.

بعد از طلایی شدن نان ها سینی را از فر بیرون بیاورید بعد از کمی خنک شدن درون ظرف مورد نظر سرو کنید.

بازدید : 466 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.