کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه میگو پلو

طرز تهیه میگو پلو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 120 دقیقه

میگو پلو غذای دریایی مقوی و خوشمزه میباشد. تهیه این غذا بسیار آسان و راحت است. میگو از خواص بالایی برخورداره که بسیار برای بدن و سلامتی انسان مفید است. سعی کنید مصرف هفته ای 1 بار را در برنامه غذایی خود بگنجانید. فقط در هنگام گرفتن رگ میگو باید دقت کنید چون اگر این کار به خوبی صورت نگیرد باعث تلخی غذا میشود.

مواد لازم برای تهیه میگو پلو

  • میگو : 200 گرم
  • برنج : 2 پیمانه
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زعفران دم کرده : 4 قاشق غذاخوری
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • پاپریکا : 1/2 قاشق چایخوری
  • پودر سیر : 1/2 قاشق چایخوری
  • ادویه ماهی : 1/2 قاشق چایخوری

میگو پلو یک یک پلو مخلوطی خوشمزه ، مخصوص شهرهای جنوبی ایران و به خصوص بوشهر است. میگو منبع غنی از فسفر و آهن است و باعث افزایش سلول های خونی قرمز میشود. میگو پلو جزو دسته غذاهای دریایی خوشمزه و پر طرفدار است که به راحتی میتوانید آنرا در منزل تهیه نمایید. با آموزش تهیه میگو پلو مجلسی تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه میگو پلو مجلسی

آموزش درست کردن میگو پلو

در اولین مرحله برای تهیه میگو پلو باید برنج را پاک کنید بشویید درون کاسه به همراه آب و نمک خیس کنید این کار باعث میشود برنج شما قد بکشد و زودتر پخته شود. رگ سیاه کمر میگو را بگیرد و میگو را تمیز کنید و بشویید بعد از شستن درون صافی بریزید تا کاملا آب میگو از صافی خارج شود. وقتی آب میگو گرفته شد آن را درون ظرفی ریخته و زعفران دم کرده ، پودر پاپریکا ، نمک ، فلفل سیاه و پودر سیر را به میگو اضافه کنید. به کمک دست میگو ها را با مواد مخلوط کنید تا مواد به خوبی به همه قسمت های میگو برسد. روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا میگوها مزه دار شوند و بوی زهم آن از بین برود.

پاک کردن میگو

زرشک را پاک کنید و به مدت 20 دقیقه درون کاسه پر از آب خیس کنید. پیاز را پوست بگیرید به صورت خلالی و یکدست خرد کنید تابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید یک قاشق زعفران دم کرده به پیاز در حال تفت اضافه کنید بعد از اینکه پیاز نرم شد میگو را از یخچال خارج کنید و درون تابه بریزید و با پیاز تفت دهید. باقی مانده زعفران دم کرده را نیز به ترکیب پیاز و میگو اضافه کنید تا هم خوش عطر و هم رنگ خوبی به خود بگیرد.

پلو مخلوطی میگو

بعد از گذشت 20 دقیقه زرشک را بشویید و درون صافی بریزید تا آب آن گرفته شود بعد از انجام این کار زرشک را به مخلوط میگو و پیاز اضافه کنید و تفت دهید. بعد از کمی تفت مواد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. قابلمه را پر از آب کنید روی حرارت متوسط قرار دهید بعد از جوشیدن آب برنج را درون قابلمه بریزید و صبر کنید تا برنج پخته شود بعد از اینکه مغر برنج کمی خام ولی اطراف آن نرم شد از روی حرارت بردارید و آبکش کنید.

قابلمه را روی حرارت قرار دهید بعد از داغ شدن روغن ته دیگ دلخواهتان را کف قابلمه بچینید و برنج را به قابلمه اضافه کنید در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 40 دقیقه با حرارت ملایم دم بکشد.

بعد از دم کشیدن برنج را در ظرف مورد نظر ریخته و با میگو برنج را تزئین نمایید.

میگو پلو با زرشک - غذای بوشهری

بازدید : 353 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.