کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 3 نفر
  • 90 دقیقه

دستور تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی با بادمجان کبابی و سیر تازه

مواد لازم برای تهیه میرزا قاسمی

  • بادمجان:6عدد
  • سیر:6حبه
  • رب گوجه فرنگی:1قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل،زردچوبه:به میزان لازم
  • گوجه فرنگی:3عدد متوسگ
  • تخم مرغ:1عدد

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ گیلانی میرزا قاسمی است که تقریبا در تمام ایران شناخته شده است. مواد اصلی تشکیل دهنده میرزا قاسمی بادمجان و سیر است. این غذای لذیذ هم بین افراد بومی هم بین افراد غیر بومی بسیار پرطرفدار است و من به عنوان یک گیلانی برای شما بهترین دستور پخت میرزا قاسمی را به اموزش میگذارم ، پس با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید.

میرزا قاسمی یک غذای محلی سالم و پرخاصیت است ، سیر موجود در این غذا یک چربی سوز واقعی است بخصوص در فصلی که سیر تازه در بازار موجود است حتما باید از آن در پخت میرزا قاسمی استفاده کنید. میرزا قاسمی را هم میتوان در وعده شام و هم بعنوان ناهار میل کرد.

طرز تهیه میرزا قاسمی گیلانی

ابتدا برای تهیه میرزا قاسمی باید بادمجان ها را بشویید با چاقو روی بادمجان چند سوراخ ریز بزنید بعد از این کار گاز را روشن کنید بادمجان ها را روی شعله مستقیم بگذارید تا پخته و کبابی شوند.
اگر امکان دسترسی به منقل و ذغال را دارید خیلی خیلی بهتر است که بامجان ها روی منقل کباب شوند تا عطر و بوی دودی ذغال را به خود بگیرند.

طرز تهیه میرزا قاسمی اصیل گیلانی

در این مرحله سیر را پوست بگیرید بعد انها را خوب له کنید میتوانید از رنده ریز هم استفاده کنید.
بعد از اینکه بادمجان ها کاملا پخته شدند گاز را خاموش کنید و اجازه دهید کمی خنک شوند و سپس آنها را پوست بگیرید. برای اینکه راحتر پوست بادمجان ها گرفته شود اینکار را زیر اب خنک انجام دهید.

بعد از پوست گیری ، بادمجان ها را ساطوری کنید این کار را بسیار با دقت و حوصله انجام دهید. میتوانید به جای ساطوری کردن بادجان ها را با گوشکوب له کنید. (بهتر است در هنگام خرید،بادمجان قلمی انتخاب کنید که بدون هسته است. یا اگر بادمجان شما هسته دار است در هنگام ساطوری کردن هسته های ان را جدا نکنید)

اکنون زمان آن رسیده گوجه فرنگی ها را بشویید و پوست بگییرید. (برای راحت پوست گرفتن گوجه کافیست در کاسه ای اب جوش بریزید و گوجه ها را به مدت 5دقیقه درون اب جوش قرار دهید) بعد از پوست گیری گوجه انها را درون غذا ساز بریزید و کامل پوره کنید.

مواد تشکیل دهنده میرزا قاسمی گیلانی

اکنون تابه را روی حرارت ملایم بگذارید بعد از داغ شدن روغن سیر را اضافه و تفت دهید میتوانید کمی زردچوبه به سیر اضافه کنید بعد که کمی سیر طلایی شد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده تفت دهید تا بوی خامی رب از بین بروید در این مرحله بادمجان ساطوری را به همراه گوجه پوره شده به ترکیب مواد اضافه کنید.

مواد را با قاشق به خوبی مخلوط کنید نمک و فلفل را اضافه کنید بعد از 5 دقیقه در ظرف را بگذارید و حرارت را بسیار ملایم کنید تا 50 دقیقه مواد پخته شود. میرزا قاسمی شما اماده است.
اکنون میتوانید تخم مرغ را در تابه جدا نیمرو کنید و غذا را در ظرف مورد نظر بکشید و انرا تزیین نمایید.

میرزا قاسمی غذای اصیل خوشمزه گیلانی

بازدید : 577 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.