کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مسقطی کاراملی

طرز تهیه مسقطی کاراملی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

مسقطی یکی از دسر های اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است که به مرور دستخوش تغییراتی شده و اکنون میتوانید مسقطی را با طعم ها و اشکال مختلفی پیدا کنید. امروز قصد داریم شما را با دستور تهیه مسقطی کاراملی آشنا کنیم. برای آموزش گام به گام چگونگی درست کردن آن با ما همراه باشید. […]

مواد لازم برای تهیه مسقطی کاراملی

  • شکر 0.5 پیمانه
  • شیر 2 پیمانه
  • نشاسته گل 3 قاشق غذاخوری
  • کمی وانیل

مسقطی یکی از دسر های اصیل و بسیار خوشمزه ایرانی است که به مرور دستخوش تغییراتی شده و اکنون میتوانید مسقطی را با طعم ها و اشکال مختلفی پیدا کنید. امروز قصد داریم شما را با دستور تهیه مسقطی کاراملی آشنا کنیم. برای آموزش گام به گام چگونگی درست کردن آن با ما همراه باشید.

دستور تهیه مسقطی کاراملی

برای شروع ، داخل یک ظرف شکر ریخته و بعد از آن ، ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم. حال صبر می کنیم که با گذشت زمان ، شکر آب بشود. برای این کار نیاز به هم زدن نیست و تنها کافی است که مقداری ظرف را تکان بدهیم.

بعد از آن یک پیمانه از شیر را درون ظرف می ریزیم و هم می زنیم تا شکر ذوب شده و شیر به طور کامل با یک دیگر مخلوط شوند. بعد از آن نشاسته گل و باقی شیر را به درون یک ظرف دیگر منتقل می کنیم.

دستور تهیه مسقطی کاراملی - آموزش دسر سنتی ایرانی

اکنون به هم زدن نشاسته گل و شیر می پردازیم تا به طور کامل مخلوط شوند. بعد از آن باید این مخلوط را از درون صافی بگذرانیم. بعد از انجام این کار مخلوط خود را به درون ظرف بر روی شعله ی گاز منتقل کرده و بی وقفه به هم زدن محتویات درون آن ظرف ادامه می دهیم تا به غلظتی مشابه با فرنی برسیم.

بعد از آن ، ظرف را از روی شعله گاز برداشته و درون آن وانیل می ریزیم و هم می زنیم. حال این مخلوط را به درون یک ظرف منتقل کرده و صبر می کنیم تا دمای آن پایین بیاید.

بعد از آن به سلیقه خود به تزیین کردن آن ظرف می پردازیم. در صورت تمایل برای تبدیل این مسقطی کاراملی به شکل قالبی ، می توان با غلظتی بیشتر آن را درون قالب های مد نظرمان بریزیم که از قبل چرب شده اند و سپس داخل یخچال قرار بدهیم.

طرز تهیه مسقطی کاراملی جدید - مسقطی خوشمزه

بازدید : 1863 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.