کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربا تمشک

طرز تهیه مربا تمشک

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

مربا تمشک پرطرفدار و خوشمزه میباشد.تهیه ان بسیار اسان است.

مواد لازم برای تهیه مربا تمشک

  • تمشک: 1 کیلو
  • شکر:1 تا 1/5 کیلو
  • وانیل:نوک قاشق چایخوری

مربای تمشک یکی از مربای های خوشمزه و بسیار محبوب و پرکاربرد در تمام دنیاست که علاوه بر مصرف عادی ، برای تهیه انواع کیک و شیرینی نیز مورد استفاده قرار میگیرد. زادگاه میوه تمشک در ایران ، استانهای شمالی هستند و این میوه در فصل تابستان به عمل میاید. همراه کوک یاب باشید با آموزش تهیه مربا تمشک خانگی.
میوه تمشک دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین کا است ، همچنین برای سیستم گوارش و معده مفید است.

آموزش درست کردن مربا تمشک خانگی

طرز تهیه مربا تمشک خانگی لذیذ

در اولین مرحله برای تهیه مربای تمشک خانگی باید ساقه و برگ تمشک را جدا کنید. تمشک را درون تشتی بریزید و به مدت 20  دقیقه درون اب خیس کنید تا کاملا تمیز شود.

بعد از گذشت این زمان تمشک را ابکشی نماید و درون صافی بریزید تا کمی آب آن گرفته شود. بعد از این کار تمشک را درون قابلمه بریزید یک لایه تمشک بریزید یک لایه شکر این کار تا تمام شدن مواد انجام دهید. (اگر تمشک شما ترش بود میتوانید نیم کیلو شکر بیشتر اضافه کنید.)

حال قابلمه را به مدت 7 ساعت درون یخچال بگذارید تا میوه تمشک کمی اب بندازد. بعد از گذشت 7 ساعت قابلمه را از یخچال خارج کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد بعد از اینکه جوشید حرارت را کم کنید میتوانید با قاشق به ارامی کف را از سطح مربا جمع کنید. کمی وانیل درون قابلمه بریزید.

بعد از گذشت 1 ساعت مربا غلظت پیدا کرده آماده شده است. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا کاملا سرد شود. سپس درون شیشه بریزید و در یخچال بگذارید. حتما دقت کنید که کاملا سرد شود در غیر این صورت کپک خواهد زد. مربای تمشک شما بعد از خنک شدن اماده مصرف میباشد.

دستور تهیه مربای تمشک خانگی

بازدید : 419 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.