کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه لاته

طرز تهیه لاته

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 20 دقیقه

نوشیدنی قهوه تقریبا محبوبترین نوشیدنی گرم در تمام دنیاست که نمونه های بسیار متنوعی دارد. تنوع قهوه ها در نوع و نژاد دانه های قهوه ، نحوه و شکل خرد کردن آنها و شیوه دم کردن و تهیه قهوه است و یکی از محبوبترین شیوه های تهیه قهوه ، لاته یا کافه لاته نام دارد. […]

مواد لازم برای تهیه لاته

  • قهوه فوری 2 قاشق غذاخوری
  • شکر 2 قاشق مرباخوری
  • آب جوش 4 قاشق غذاخوری
  • شیر 1.5 لیوان

نوشیدنی قهوه تقریبا محبوبترین نوشیدنی گرم در تمام دنیاست که نمونه های بسیار متنوعی دارد. تنوع قهوه ها در نوع و نژاد دانه های قهوه ، نحوه و شکل خرد کردن آنها و شیوه دم کردن و تهیه قهوه است و یکی از محبوبترین شیوه های تهیه قهوه ، لاته یا کافه لاته نام دارد. نکته ای که باید به آن اشاره کرد آن است که این نوشیدنی شبیه به کاپوچینو می باشد و تنها در اندازه قهوه ، شیر و فوم یا همان کرم فرق دارند. این نوشیدنی خوشمزه ، به راحتی قابل تهیه است. در تهیه این نوشیدنی به همراه فوم باید از فرنچ پرس استفاده کرد اما اگر نمی‌خواهید که لاته شما فوم داشته باشد ، دیگر نیازی به استفاده از این وسیله نیست. با ما در کوک یاب همراه باشید با آموزش مرحله به مرحله چگونگی درست کردن این نوشیدنی دلچسب.

دستور تهیه لاته

برای درست کردن این نوشیدنی ایتالیایی ، باید شیر را بجوشانیم.در هر لیوان که می خواهیم قهوه درست کنیم باید یک قاشق غذاخوری قهوه بریزیم.

در این قسمت در هر لیوان یک قاشق مرباخوری شکر می ریزیم و درجا آب جوش به آن اضافه می کنیم و به هم زدن قهوه و شکر می پردازیم تا زمانی که به طور کامل مخلوط شوند.

اکنون باید شیر به جوش آمده را به داخل فرنچ پرس منتقل کنیم و فرنچ پرس را تا نیمی از آن فشرده کنیم تا فوم شیر به دست آید.اما اگر فرنچ پرس در اختیار نبود می توان شیر را در یک ظرف دردار ریخت و تکان داد تا فوم شیر به دست بیاید.

آموزش لاته با فرنچ پرس

در نهایت شیری که از آن فوم گرفته ایم را به درون لیوان هایمان منتقل کرده و لاته ما اکنون آماده شده است که می توان با استفاده از پودر شکلات و یا هر چیز دیگر به تزیین آن پرداخت.

آموزش لاته آرت - آموزش تهیه قهوه

بازدید : 359 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.