کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قهوه ترک

طرز تهیه قهوه ترک

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 30 دقیقه

یکی از معروفترین قهوه های دنیا ، قهوه ترک است که طعم واقعی و اصیل قهوه را ارائه میدهد. این نوشیدنی خوشمزه ترکیه ای به شکل های مختلفی درست می شود. با ما باشید با آموزش چگونگی درست کردن این نوشیدنی دلچسب. دستور تهیه قهوه ترک برای شروع باید آبی با دمای محیط ، پودر […]

مواد لازم برای تهیه قهوه ترک

  • آب 2 فنجان
  • شکر 2 قاشق چایخوری
  • پودر قهوه ترک 3-4 قاشق چایخوری

یکی از معروفترین قهوه های دنیا ، قهوه ترک است که طعم واقعی و اصیل قهوه را ارائه میدهد. این نوشیدنی خوشمزه ترکیه ای به شکل های مختلفی درست می شود. با ما باشید با آموزش چگونگی درست کردن این نوشیدنی دلچسب.

دستور تهیه قهوه ترک

برای شروع باید آبی با دمای محیط ، پودر قهوه ترک و شکر را به داخل قهوه جوش منتقل کنیم و مواد را به خوبی هم بزنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.

اکنون قهوه جوش را بر روی شعله گاز می گذاریم و حدود پنج دقیقه صبر می کنیم.بعد از گذشت این زمان حباب های کوچکی را بر روی قهوه مشاهده می کنیم.نکته قابل توجه آن است که باید از جوش آمدن قهوه جلوگیری کرد زیرا طعم تلخ زننده ای در قهوه ایجاد می شود.

حال باید قهوه جوش را از روی شعله گاز برداشته و فومی که بر روی قهوه تشکیل شده را جدا کنیم و در فنجان هایمان بریزیم.حال قهوه جوش را دوباره بر روی شعله گاز می گذاریم.

اکنون دوباره مثل قبل بر روی قهوه حباب های کوچکی تشکیل می شود و دوباره نباید بگذاریم که قهوه به جوش بیاید؛پس قهوه جوش را از روی شعله گاز برداشته و قهوه را به آهستگی از کنار فنجان به داخل آن منتقل می کنیم تا از از بین رفتن فوم قهوه جلوگیری شود.

در آخر ، هنگامی که فوم قهوه در قسمت بالایی قرار دارد می توان قهوه ترک را با یک لیوان آب سرو کرد.قهوه ترک را باید بعد از حدود ۳۰ ثانیه نوش جان کرد زیرا با گذشت زمان بیشتر ذرات قهوه به ته فنجان می رود.

آموزش درست کردن قهوه ترک در منزل

بازدید : 349 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.