کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قرابیه تبریزی (شاه شیرینی)

طرز تهیه قرابیه تبریزی (شاه شیرینی)

  • متوسط
  • سخت
  • 8 نفر
  • 200 دقیقه

قرابیه تبریزی که با نام شاه شیرینی نیز شناخته میشود ، یکی از شیرینی های سنتی و شناخته شده تبریز است که طعم های مختلفی قابل تهیه است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا آموزش تهیه این شیرینی خوشمزه را خدمت شما ارائه دهیم. دستور پخت قرابیه تبریزی برای شروع بادام را […]

مواد لازم برای تهیه قرابیه تبریزی

  • بادام پوست کنده 250 گرم
  • سفیده تخم مرغ 175 گرم
  • آرد برنج 50 گرم
  • جوهر لیمو 0.5 قاشق غذاخوری

قرابیه تبریزی که با نام شاه شیرینی نیز شناخته میشود ، یکی از شیرینی های سنتی و شناخته شده تبریز است که طعم های مختلفی قابل تهیه است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا آموزش تهیه این شیرینی خوشمزه را خدمت شما ارائه دهیم.

دستور پخت قرابیه تبریزی

برای شروع بادام را داخل یک ظرف می ریزیم و به آن آب ولرم اضافه می کنیم. سپس حدود ربع ساعت جهت خیس خوردن آن صبر می کنیم. بعد از آن به آبکشی کردن بادام می پردازیم و جهت خشک شدن ، آن را بر روی یک دستمال می ریزیم.

دقت کنید که برای خشک شدن بادام ها به طور کامل حدود نصف روز زمان لازم است. بعد از آن که بادام خشک شد ؛ آن را به همراه یک سوم سفیده یک تخم مرغ و شکر داخل غذاساز می ریزیم.

اکنون به هم زدن مواد می پردازیم تا مواد به طور کامل با یکدیگر مخلوط شوند. حال مواد را از درون غذاساز بیرون آورده و به داخل یخچال منتقل می کنیم. در مرحله بعد کاری که باید انجام بدهیم آن است که هر نیم ساعت یک بار مواد را از داخل یخچال بیرون آورده ، آن ها را مخلوط کرده و مجدد داخل یخچال بر می‌ گردانیم.

هر بار که مواد را مخلوط می کنیم ؛ باید کمی از سفیده تخم مرغ را درون غذاساز بریزیم و سپس مواد را مخلوط کنیم. این کار را برای چهار مرتبه انجام می‌ دهیم. برای آن که مواد ، روغن نیندازد پس از هر بار مخلوط شدن داخل یخچال قرار داده می شود.

اکنون فر را در دمای ۲۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و صبر می کنیم تا دمای آن بالا برود. سپس جوهر لیمو و آرد برنج را درون مواد ریخته و مخلوط کرده تا خمیر حالت جامد خود را از دست بدهد و مایع بشود.

در نهایت بر روی سینی فر ، کاغذ روغنی قرار می دهیم و با استفاده از یک قیف خمیر را بر روی کاغذ روغنی به شکل دلخواه خود پایپ می کنیم. سپس حدود ۲۵ دقیقه سینی را داخل فر می گذاریم تا شیرینی ما حاضر شود.

دستور پخت قرابیه تبریزی

بازدید : 397 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.