کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه فرنی ویژه ماه رمضان

طرز تهیه فرنی ویژه ماه رمضان

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 20 دقیقه

این غذای مفید را هفته یکبار در برنامه غذاییتان بگنجانید.

مواد لازم برای تهیه فرنی

  • شیر:4لیوان
  • شکر:8 قاشق غذاخوری
  • گلاب:2 قاشق غذاخوری
  • ارد برنج:4 قاشق غذاخوری

فرنی یکی از دسر های اصیل ایرانیست که بسیار ساده آماده میشود اما پر خاصیت و مقوی هم هست.
فرنی بافت بسیار نرمی دارد و به دلیل داشتن شیر از کلسیم بالایی برخوردار است. امروز با دستور تهیه فرنی در خدمت شما هستیم ، تا اخر با ما همراه باشید.

اصلی ترین عنصر تهیه فرنی ، شیر میباشد. برای افرادی که دنبال یک غذای کاملا سالم و مقوی هستند فرنی گزینه ای مناسب و ایده آل است. برای نوزادان یا حتی افراد سالمندی که معده ضعیف تری دارند این غذا پیشنهاد میشود. کلسیم موجود در شیر باعث جلوگیری از پوکی استخوان ها میشود.

طرز تهیه فرنی مجلسی

در مرحله اول شیر را درون قابلمه میریزیم قابلمه را جوری انتخاب کنید که ظرفیت آن 2 برابر ظرفیت موادتان باشد.

اگر از شیر بسته بندی استفاده می کنید میتوانید مستقیم انرا درون قابلمه بریزید اما اگر برای تهیه فرنی از شیر محلی استفاده کردید این را به خاطر داشته باشید قبل از استفاده حتما باید شیر را به مدت 20 دقیقه بجوشانید. (20 دقیقه از بعد از به قل افتادن به حساب میاید)

قابلمه شیر را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید کم کم شکر را به شیر اضافه کنید و با قاشق یا همزن دستی هم بزنید ، در این مرحله میتوانید گلاب را نیز اضافه کنید و به هم ادامه بدهید. (سعی کنید هم زدن شما یکدست و در یک مسیر باشید).

در این مرحله به ارامی ارد برنج را اضافه کنید. یک نکته را در مورد ارد برنج لازمه که بیان کنم : بهتر است اعلاترین ارد برنج را انتخاب کنید و بهترین نوع ان مربوط به برنج هاشمی میباشد ارد برنج خوب عطر فرنی شما را چند برابر بهتر میکند. (هنوز خیلی از افراد خودشان ارد برنج را در منزل به صورت کاملا سنتی تهیه میکنند)

بعد از اضافه کردن ارد برنج مدام باید هم بزنید تا ارد درون شیر گلوله نشود بعد از گذشت این زمان شیر شروع به جوشیدن میکند شما باید مواد را دائما هم بزنید. کم کم مواد شما غلیظ و سفت میشود اما حتما دقت کنید که فرنی شما زیاد غلیظ نشود چراکه بعد از خاموش کردن شعله و سرد شدن فرنی ، خودبخود غلیظ و سفت تر میشود. بعد از اینکه حرارت را خاموش کردید ارام مواد را هم بزنید تا ته نگیرد. حال میتوانید فرنی را در ظرف مورد نظر سرو کنید و انرا با خلال بادام و پودر دارچین تزیین کنید.

بازدید : 342 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.