کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیر بادام

طرز تهیه شیر بادام

  • متوسط
  • ساده
  • 2 نفر
  • 40 دقیقه

یک نمونه از نوشیدنی های بسیار مقوی و خوش طعم که با بادام تهیه می شود شیر بادام می باشد. برای آموزش چگونگی درست کردن این نوشیدنی مغذی در ادامه با ما همراه باشید. دستور تهیه شیر بادام برای شروع بادام ها را در شب قبل درون یک ظرف ریخته و جهت خیس خوردن روی […]

مواد لازم برای تهیه شیر بادام

  • بادام 50 عدد
  • عسل 2 قاشق غذاخوری

یک نمونه از نوشیدنی های بسیار مقوی و خوش طعم که با بادام تهیه می شود شیر بادام می باشد. برای آموزش چگونگی درست کردن این نوشیدنی مغذی در ادامه با ما همراه باشید.

دستور تهیه شیر بادام

برای شروع بادام ها را در شب قبل درون یک ظرف ریخته و جهت خیس خوردن روی آن ها آب می ریزیم. دقت کنید که میزان آب به اندازه ای باشد که روی بادام ها را بپوشاند. بعد از این که بادام از شب تا صبح خیس خورد پوست آن ها را می گیریم.

طرز تهیه شیر بادام گیاهی

اکنون چهار قاشق غذاخوری آب گرم و بادام ها را درون مخلوط کن ریخته و با زدن چند پالس ، بادام ها را کاملا پودر می کنیم. بعد از آن دو لیوان آب درون مخلوط کن می ریزیم.

مخلوط کن را روشن کرده و برای دو دقیقه به مخلوط کردن مواد داخل آن می پردازیم. بعد از آن عسل را درون مخلوط کن می ریزیم و مخلوط کن را روشن می کنیم. با این کار یک شیرینی طبیعی به نوشیدنی خود می دهیم.

نکته قابل توجه این است که میزان شیرین بودن نوشیدنی کاملا سلیقه ای می باشد و در صورت تمایل جهت شیرین تر کردن نوشیدنی می توان یک الی دو قاشق غذاخوری دیگر عسل درون مخلوط کن ریخت.

حال می رویم سراغ صاف کردن شیر بادام. به این منظور شیر بادام را درون یک پارچه ریخته و با فشار دادن پارچه ، شیر بادام از سمت دیگر بیرون می آید. پودر بادام باقی مانده در پارچه را می توان داخل یک سینی قرار داد و آن را خشک کرد. سپس به عنوان آرد بادام مورد استفاده قرار داد.

شیر گیاهی - آموزش شیر بادامی

بازدید : 2088 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.