کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی پشمکی

طرز تهیه شیرینی پشمکی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 8 نفر
  • 80 دقیقه

امروز با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا شما را با طرز تهیه شیرینی پشمکی که ممکن است با نام‌های دیگر در جاهای مختلف شناخته شده باشد بپردازیم. این شیرینی از انواع شیرینی های ایرانی می باشد که می توان در مراسم ها و جشن های مختلف مورد استفاده قرار داد. دستور پخت شیرینی […]

مواد لازم برای تهیه شیرینی پشمکی

  • آرد سفید 300 گرم
  • پودر قند 500 گرم
  • روغن جامد 270 گرم
  • روغن مایع 50 گرم
  • وانیل 1 قاشق چایخوری

امروز با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا شما را با طرز تهیه شیرینی پشمکی که ممکن است با نام‌های دیگر در جاهای مختلف شناخته شده باشد بپردازیم. این شیرینی از انواع شیرینی های ایرانی می باشد که می توان در مراسم ها و جشن های مختلف مورد استفاده قرار داد.

دستور پخت شیرینی پشمکی

برای شروع باید پودر قند و روغن جامد را درون یک ظرف ریخته و سپس بمدت حدود ۷ دقیقه آن ها را هم بزنیم تا یک حالت خامه ای به خود بگیرد.

سپس وانیل را درون ظرف می ریزیم و کمی دیگر به هم زدن مواد می پردازیم.سپس آرد الک شده را به ظرف اضافه میکنیم و آن ها را به خوبی هم می زنیم تا تمامی مواد به طور کامل مخلوط بشوند.

سپس باید روغن مایع را آهسته آهسته به درون ظرف بریزیم و جهت نرم تر شدن بافت خمیر مان،مواد را به خوبی ورز دهیم.دقت کنید که احتمال دارد تمام روغن مایع برای کارمان لازم نباشد پس آن را آهسته آهسته به درون ظرف بریزید.

حال باید فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنیم و صبر کنیم تا به طور کامل داغ شود.بعد از آن سینی فر را خارج کرده و کاغذ روغنی بر روی آن قرار می دهیم.در قسمت بعد باید خمیری که در قیف ریخته شده را به شکل مورد نظر خود بر روی سینی فر بریزیم.

اکنون باید روی آن ها را به شکل مورد نظر خود با هر ماده‌ای که دوست داشته باشید تزیین کرد.سپس سینی را داخل فر می گذاریم و صبر می کنیم تا حدود نیم ساعت پخته شوند.

بعد از گذشت نیم ساعت سینی را از داخل فر در می آوریم.شیرینی های ما بافت بسیار نرمی دارند و از این جهت باید به مدت حدود سه ساعت کاری با آن ها نداشته باشیم.بعد از گذشت این زمان شیرینی ها را در ظرف دل خواه خود می چینیم و دیگر آماده نوش جان کردن میباشد.

شیرینی پشمکی با طعم های مختلف

بازدید : 395 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.