کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی مربایی گردویی خانگی

طرز تهیه شیرینی مربایی گردویی خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 55 نفر
  • 60 دقیقه

اگر به دنبال یک شیرینی سنتی و اصیل ایرانی هستید ما به شما شیرینی مربایی گردویی را پیشنهاد میکنیم. این شیرینی خوشمزه معمولا در ایام عید د رمنزل هر ایرانی یافت میشود و بسیار مفید است. غیر از نوروز نیز میتوانید در منزل این شیرینی جذاب را پخت کنید و با آن از مهمان خود پذیرایی کنید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مربایی گردویی

  • نمک :1/2 قاشق مرباخوری
  • شکر : 1/5 پیمانه
  • مربا : 1/2 پیمانه
  • کره : 220 گرم
  • آرد سفید : 2 پیمانه
  • گردو : 1 و 1/2 پیمتنه
  • وانیل : 2 قاشق مرباخوری
  • پودر قند : به میزان لازم

شیرینی مربایی گردویی یکی از شیرینی های خوشمزه و با قدمت طولانی ایرانی است که معمولا در ایام نوروز برای پذیرایی از مهمان استفاده میشود. شیرینی مربایی گردویی کمی با شیرینی مربایی فرق دارد و فرق آن در گردویی است که در خمیر شیرینی مربایی گردویی به کار میرود. در قنادی ها میتوانید این شیرین را خریداری کنید اما بهتر است به راحتی در منزل تهیه نمایید زیرا به آسانی قادرید میزان شکر شیرینی را کم یا زیاد کنید. با دستور پخت شیرینی مربایی گردویی خانگی تا پایان همراه ما باشید.

دستور پخت شیرینی مربایی گردویی خانگی

دستور پخت شیرینی مربایی گردویی خانگی

در اولین قدم برای تهیه این شیرینی سنتی باید درون دستگاه غذاساز شکر بریزید دستگاه را روشن کنید و روی دور تند بگذارید تا شکر به خوبی خرد شود. نمک را به همراه گردو و آرد سفید درون دستگاه بریزید و به همراه شکر کاملا ترکیب کنید.

کره را از فریزر خارج کنید مربعی خرد کنید دقت کنید از خارج کردن کره زیاد زمان نگذرد زیرا وقتی کره ذوب شود باعث آب انداختن مایه شیرینی شما میشود. سپس وانیل را به همراه کره داخل دستگاه بریزید و ترکیب کنید.

بعد از اینکه مواد به حالت خمیری تبدیل شد درون یک کاسه بریزید روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 1 شبانه روز درون یخچال قرار دهید. اگر زمان ندارید میتوانید به مدت چند ساعت داخل یخچال بگذارید ولی بهترین زمان برای استراحت خمیر 1 شبانه روز است. فر را روی 160 درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود.

بعد از استراحت خمیر ، آن را از یخچال خارج کنید. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید کمی از خمیر بردارید و با کمک دست به شکل توپک کوچک گرد در بیاورید این کار را تا اتمام مواد انجام دهید و با فاصله درون سینی بچینید.

از ته یک قاشق چوبی استفاده کنید و وسط خمیر را به داخل فشار دهید تا کامل تو رود سعی کنید کاملا یکدست این کار را انجام دهید. حدودا 20 تا 25 دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید تا پخته شود بعد از فر خارج کنید بعد از اینکه 5 دقیقه سرد شد روی توری فلزی بگذارید و پودر قند را روی خمیر شیرینی الک کنید.

بعد از انجام تمام این مراحل مربای دلخواهتان را وسط خمیر بریزید دقت داشته باشید مربا باید کمی حالت مارمالاد داشته باشد یعنی غلیظ باشد و از داخل شیرینی بیرون نریزد.

شیرینی مربایی گردویی آماده شده است در ظرف مورد نظر سرو کنید و همراه چای یا یک نوشیدنی گرم میل کنید.

شیرینی مربایی گردویی - آموزش شیرینی ساده مربایی

بازدید : 402 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.