کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی لوتکا

طرز تهیه شیرینی لوتکا

  • متوسط
  • متوسط
  • 3 نفر
  • 95 دقیقه

از انواع شیرینی های بین المللی لذیذ و ساده میتوان به شیرینی لوتکا اشاره نمود. این شیرینی دستور پخت های متفاوتی دارد و به شیوه های مختلفی تهیه میشود ، با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا با یکی از ساده ترین و بهترین آموزش های تهیه شیرینی لوتکا به روش بازاری آشنا شویم. […]

مواد لازم برای تهیه شیرینی لوتکا

  • آرد 300 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • خامه 100 گرم
  • شیر 40 گرم
  • روغن 20 گرم
  • گلاب 40 گرم
  • وانیل 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای آماده سازی تاپینگ شیرینی لوتکا

  • خلال بادام به میزان لازم
  • شیره انگور به میزان لازم

از انواع شیرینی های بین المللی لذیذ و ساده میتوان به شیرینی لوتکا اشاره نمود. این شیرینی دستور پخت های متفاوتی دارد و به شیوه های مختلفی تهیه میشود ، با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا با یکی از ساده ترین و بهترین آموزش های تهیه شیرینی لوتکا به روش بازاری آشنا شویم.

دستور پخت شیرینی لوتکا

ابتدا برای شروع باید کره مارگارین را از قبل خارج از یخچال قرار بدهیم تا به مرور زمان آن حالت سفتی خود را از دست بدهد و کم کم نرم شده و به دمای محیط برسد.

حال نوبت آماده کردن محتویاتی است که ما میخواهیم وسط شیرینی خود قرار دهیم. برای این منظور کره ای را که از قبل آماده کرده ایم را درون ظرفی ریخته و با همزن یا بصورت دستی هم میزنیم سپس آرد الک کرده را به آرامی روی کره خود میریزیم تا بخوبی با یکدیگر مخلوط شده و بافتی یکدست را شکل دهند. زمانی که این مخلوط ، حالتی نرم و خمیری به خود گرفت آن را درون نایلون گذاشته و پهن میکنیم و فعلا با آن کاری نداریم.

اکنون نوبت آماده کردن خمیر است.
کاری که برای آماده کردن خمیر شیرینی مورد نظر انجام میدهیم این است که آرد را درون یک ظرف ریخته و تخم مرغ و خامه را به همراه روغن ، گلاب و وانیل به آن اضافه میکنیم. در ادامه شیر را آرام آرام به مخلوطی که درست کرده ایم اضافه کرده و به خوبی و بطور کامل آن را هم میزنیم که کاملا به یک بافت نرم خمیری و صاف برسیم.

اکنون محتویات ما به خوبی مخلوط شده و باید آن را به مدت ده دقیقه ورز دهیم و در نهایت آن را کف یک ظرف پهن کنیم. مخلوطی که به عنوان کرم برای وسط شیرینی آماده کرده بودیم را روی خمیر ریخته و پخش میکنیم و سپس به صورت رول آن را جمع کنیم.

در حال حاضر باید دور چیزی که آماده کرده ایم را سلفون بپیچیم و سی دقیقه در یخچال به آن استراحت دهیم. برای آماده سازی فر آن را بر روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم میکنیم و اجازه میدهیم که فر به خوبی گرم شود.

بعد از سی دقیقه محتویاتی که آماده کرده ایم را از یخچال خارج کرده و به شکل و اندازه مورد نظر خود آن را برش میزنیم. بعد کف سینی فر کاغذ روغنی میگذاریم و شیرینی لوتکا خود را درون سینی فر میچینیم. مقداری شیره انگور و خلال بادام (یا پودر پسته) روی آن میریزیم و سینی را در ردیف وسط فر قرار میدهیم.

Lootka 1

مدت زمان آماده شدن شیرینی لوتکا 45 دقیقه در فر طول میکشد و بعد از آن که از فر آن را در آوردیم باید صبر کنیم تا شیرینی آماده شده ما خنک بشود و سپس با قهوه یا چای ساده یا هر چیز دیگری که دوست داشته باشیم میتوانیم شیرینی لوتکا را میل کنیم.

Lootka 2

امیدواریم که از آموزش این شیرینی خوشمزه نهایت لذت را برده باشید!

بازدید : 616 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.