کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی جواهر نشان

طرز تهیه شیرینی جواهر نشان

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 40 دقیقه

شیرینی جواهر نشان یکی از شیرینی های خوشمزه و سنتی در ایران است که در مناسبت ها و یا حتی عید نوروز برای پذیرایی از مهمان سرو میشود. شما به راحتی میتوانید این شیرینی خوشمزه را در منزل تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی جواهر نشان

  • کره حیوانی : 200 گرم
  • پودر قند : 1 پیمانه
  • وانیل : 1/4 پیمانه
  • آرد گندم : 3 پیمانه
  • تخم مرغ : 2 عدد
  • گردو ، کنجد ، پودر پسته : به میزان لازم

یکی دیگر از شیرینی های سنتی و اصیل ایرانی ، شیرینی جواهر نشان است که علاوه بر طعم عالی ، ظاهری بسیار شیک دارد و به همین علت یک انتخاب مناسب برای پذیرایی در مجالس میباشد. در واقع این شیرینی خوشمزه با طعم های متنوعی تهیه میشود که میتوانید به سلیقه خودتان تغییراتی در روند تهیه و مواد اولیه آن اعمال کنید. امروز با آمورش شیرینی جواهر نشان تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی جواهر نشان خوشمزه خانگی

طرز تهیه شیرینی جواهر نشان خوشمزه خانگی

برای تهیه این شیرینی لذیذ شما ابتدا باید کره را 15 دقیقه زودتر از فریزر خارج کرده در محیط آشپزخانه قرار دهید تا کره با دمای محیط هماهنگ شود.

پس از اینکه کره نرم شد آن را درون کاسه ای بریزید سپس با دور تند همزن برقی بزنید تا کره باز و کرم رنگ شود.

حال باید پودر قند را 2 مرتبه از الک رد کنید که خالص شود بعد از انجام این کار پودر قند را به کره اضافه کنید و دوباره با دور تند همزن بزنید تا یکدست شود.

در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید و زرده را به همراه وانیل به مخلوط کره اضافه کنید حالا مجددا مواد را به مدت 2 دقیقه با همزن مخلوط کنید.

در این مرحله آرد را 3 مرتبه از الک رد کنید و طی 3 الی 4 مرحله درون کاسه به دیگر مواد اضافه کنید همزن برقی را کنار بگذارید و با کمک لیسک مواد را هم بزنید.

هنگامی که خمیر در وسط کاسه جمع شد با دست ورز دهید تا یکدست و لطیف شود هر زمان احساس کردید خمیر به دستتان نمیچسبد ورز دادن را متوقف کنید.

خمیر را داخل یک کیسه نایلونی بگذارید تا برای 6 تا 24 ساعت درون یخچال استراحت کند پس از گذشت این زمان خمیر را از یخچال خارج کرده و برای 1 ساعت در دمای محیط قرار دهید تا نرم شود.

دقت کنید زیادی خمیر نرم نشود زیرا نباید به روغن بیوفتد در ادامه به اندازه یک گردو از خمیر بردارید و با دست گرد کنید سفیده را با چنگال بزنید تا از حالت لختگی خارج شود.

سپس خمیر گرد شده را در سفیده بزنید بعد از انجام این کار در مغزیجات که بنا به سلیقه خودتان آماده کرده اید بغلطانید تا تمام سطح خمیر را پوشش دهد.

فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس خمیر ها را درون سینی بچینید و برای 15 دقیقه در طبقه میانی قرار دهید.

منتظر بمانید تا شیرینی ها پخته شود سپس بعد از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود و در ظرف مناسب سرو کنید.

بازدید : 752 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.