کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی بادامی

طرز تهیه شیرینی بادامی

  • متوسط
  • ساده
  • 15 نفر
  • 60 دقیقه

یکی دیگر از شیرینی هایی که برای نوروز سرو و جزء شیرینی های خشک محسوب میشود شیرینی بادامی است این دسر جذاب علاوه بر طعم عالی ظاهری شیک و مجلسی دارد که با بادام و عسل تزئین میشود و یک گزینه عالی برای پذیرایی از مهمان است.

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی

  • روغن قنادی : 130 گرم
  • پودر بادام : 80 گرم
  • پودر قند : 100 گرم
  • آرد : 200 گرم
  • بکینگ پودر : 1/2 قاشق چایخوری
  • پودر هل : 1/2 قاشق چایخوری
  • بادام : برای تزئین

شیرینی بادامی یکی از شیرینی های اصیل ایرانی است که معمولا در قزوین تهیه و بیشتر در ایام نوروز جهت پذیرایی از مهمانها سرو میشود ، چراکه یک شیرینی خشک است و از ماندگاری بالایی نیز برخوردار است. همانگونه که از نام این شیرینی پیداست ماده اصلی تشکیل دهنده آن پودر بادام است و بعد از پخت خمیر شیرینی هم ، روی آن بادام میگذارند. برای درست کردن این شیرینی حتما الزامی به استفاده از فر ندارید و به راحتی میتوانید آنرا در منزل تهیه کنید. با دستور پخت شیرینی بادامی تا پایان کوک یاب را همراهی کنید.

طرز تهیه شیرینی بادامی لذیذ

طرز تهیه شیرینی بادامی لذیذ

در اولین مرحله باید پودر بادام و پودر قند را داخل دستگاه آسیاب بریزید 3 دقیقه مخلوط کنید تا نرم شود و بادام ها به روغن بیوفتد.

بعد از اینکه مخلوط پودرها نرم و یکدست شد درون کاسه بریزید و کنار بگذارید. برای تهیه این شیرینی باید از روغن قنادی استفاده کنید اگر در دسترس نبود میتوانید به جای آن از روغن جامد استفاده کنید.

روغن را درون ظرفی بریزید و با همزن برقی به مدت 5 دقیقه بزنید تا روشن و کشدار شود سپس آرد ، پودر هل و بکینگ پودر را 3 مرتبه از الک رد کرده و همراه مخلوط پودر قند و پودر بادام به آرامی به روغن اضافه کنید.

با لیسک مواد را هم بزنید تا مانند خمیر جمع شود دقت کنید که نباید خمیر را ورز بدهید فقط با نوک انگشت خمیر را جمع کرده و داخل نایلون بگذارید تا برای 30 دقیقه درون یخچال استراحت و حالت منسجم به خود بگیرد.

بعد از گذشت این زمان روی سطح صافی یک لایه نایلون بگذارید خمیر را روی نایلون ، سپس در آخر روی خمیر را نایلون قرار دهید و با وردنه به قطر 1 سانت باز کنید.

حال با کاتر دلخواه روی آن را قالب بزنید و روی هر شیرینی 1 عدد بادام بگذارید و روی بادام کمی عسل بریزید تا براق شود. فر را روی 170 درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

خمیر ها را با کمی فاصله درون سینی فر بچینید و برای 15 الی 20 دقیقه درون فر در طبقه میانی قرار دهید. وقتی که شیرینی پخته شد سینی را از فر خارج کرده و بگذارید کمی خنک شود سپس در ظرف مناسب سرو کنید.

دستور تهیه شیرینی بادامی قزوینی

بازدید : 829 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.