کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شربت سکنجبین و خیار

طرز تهیه شربت سکنجبین و خیار

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

از قدیمی ترین شربت های خوش طعم کشور ایران میتوان به شربت سکنجبین و خیار اشاره کرد. این شربت فواید زیادی برای بدن دارد و در روزهای گرم بهار و تابستان ، نوشیدن آن عطش بدن را میگیرد. در ادامه می خواهیم به شما عزیزان طرز تهیه شربت سکنجبین و خیار را آموزش دهیم ، […]

مواد لازم برای تهیه شربت سکنجبین و خیار

  • شکر 1 پیمانه
  • آب نصف لیوان
  • نعناع یک دسته
  • خیار 2 عدد
  • سرکه سفید ربع لیوان

از قدیمی ترین شربت های خوش طعم کشور ایران میتوان به شربت سکنجبین و خیار اشاره کرد. این شربت فواید زیادی برای بدن دارد و در روزهای گرم بهار و تابستان ، نوشیدن آن عطش بدن را میگیرد. در ادامه می خواهیم به شما عزیزان طرز تهیه شربت سکنجبین و خیار را آموزش دهیم ، با کوک یاب همراه باشید.

طرز آماده کردن شربت سکنجبین و خیار

درون یک ظرف متناسب با کارمان آب و شکر ریخته و بعد از آن ظرف مان را بر روی شعله گاز می گذاریم تا با گذشت زمان و گرم شدن آب، شکر در آن به طور کامل حل بشود.

بعد از آن نعنا را به درون ظرف اضافه می کنیم و تنها کافی است مقداری زمان به آن بدهیم تا مواد داخل ظرف با جوش آمدن به غلظت کافی برسند که فهمیدن آن از طریق مشاهده و هم از طریق تست کردن مقداری از آن امکان پذیر است.

بعد از اینکه به این نتیجه رسیدیم که مواد ما به غلظت کافی رسیده است آن را در گوشه ای کنار میگذاریم تا دمای آن پایین بیاید.دقت کنید برای فهمیدن غلظت مناسب مواد مان میتوانیم قاشقی را پر از مواد کرده و از بالا دوباره به درون ظرف برگردانیم.اگر به شکل کش در آمد متوجه می شویم غلظت کافی را دارد و اما اگر خیلی رقیق بود لازم است که دوباره بر روی شعله گاز بگذاریم تا غلظت آن بیشتر بشود.

حال به فرض این که مواد مان به غلظت کافی رسیده است سرکه را درون ظرف می ریزیم و آن را از روی گاز برمی داریم.دقت کنید زمانی که مواد مان در حال جوش آمدن است آنها را هم نزنید.

برای جلوگیری کردن از شکرک زدن کاری که می‌توانیم انجام بدهیم این است که روی دیواره های ظرف مان آبلیمو بریزیم.در انتها پس از اینکه دمای شربت مان پایین آمد یک الی دو قاشق از آن را درون لیوانی که می ‌خواهیم نوشیدنی مان را در آن سرو کنیم میریزیم.

در آخرین مرحله به میزانی که دوست داریم خیار رنده شده و آب درون لیوان مان میریزیم.

شربت سکنجبین و خیار

به دلخواه خود اگر دوست داشتیم می توانیم تخم شربتی را هم اضافه کنیم و برای دلچسب تر شدن آن چند قالب یخ نیز به آن اضافه می کنیم.حال دیگر نوشیدنی ما آماده نوش جان کردن است.

دستور آماده سازی شربت سکنجبین و خیار

بازدید : 414 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.