کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شربت آلبالو

طرز تهیه شربت آلبالو

  • متوسط
  • ساده
  • 6 نفر
  • 40 دقیقه

شربت آلبالو یکی از جذاب ترین نوشیدنی های خنک در سراسر دنیاست که شما به راحتی میتوانید در منزل تهیه و در مجالس و مهمانی ها از آن استفاده نمایید. شربت آلبالو یک نوشیدنی فصلی محسوب میشود زیرا میوه آلبالو در فصل بهار و تابستان در بازار موجود است.

مواد لازم برای تهیه شربت آلبالو

  • آلبالو : 150 گرم
  • شکر : 300 گرم
  • آب ولرم : نصف لیوان

با توجه به افزایش دمای هوا و فرا رسیدن فصل گرم تابستان ، مصرف نوشیدنی های خنک نظیر انواع شربت رو به افزایش است. اگر این روزها به سوپر مارکت ها سری بزنید مشاهده میکنید که قیمت انواع شربت آماده شرکتی به شدت افزایش پیدا کرده و طبیعتا خرید اقلام اینچنینی ، هزینه سبد خانوار را به شدت سنگین میکند. در چنین شرایطی شما میتوانید با خرید میوه مورد نظر (که برای تهیه شربت و مربا نیازی نیست حتما درجه یک و عالی باشد) و شکر ، هزینه به مراتب کمتری برای تهیه شربت بپردازید و در عین حال از سلامت آن نیز آسوده خاطر باشید.
شربت آلبالو یکی از رایجترین و پر استفاده ترین طعم های شربت در تمام دنیاست ، این میوه در فصل های بهار و بویژه تابستان به وفور یافت میشود و شما میتوانید شربت آنرا به راحتی در منزل تهیه کنید. با آموزش تهیه شربت آلبالو تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه شربت آلبالو خوشمزه خانگی

طرز تهیه شربت آلبالو خوشمزه خانگی

 

برای تهیه این شربت خوشمزه در ابتدا باید دم و برگه های آلبالو را جدا کنید سپس شسته و درون آبکش بریزید تا آب آن از صافی خارج شود.

در ادامه هسته های آلبالو را با هسته گیر جدا کنید (اگر دستگاه هسته گیر در دسترس ندارید میتوانید با کمک یک نی این کار را انجام دهید) بعد از انجام این کار ، آلبالو ها را درون یک قابلمه مناسب بریزید.

در این مرحله شکر را لا به لای آلبالو ها بریزید سپس در قابلمه را گذاشته و درون یخچال قرار دهید. بهتر است 6 ساعت زمان دهید تا آلبالو به طور کامل آب بندازد.

پس از اینکه آلبالوها آب انداخت از یخچال خارج کنید سپس قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و نصف لیوان آب ولرم درون قابلمه بریزید.

حال با یک قاشق شروع به هم زدن آلبالو ها کنید تا شکر به خوبی حل شود. اگر حرارت زیر قابلمه خیلی کم باشد شربت شما تیره خواهد شد اگر هم زیاد باشد آلبالوها میسوزد.

15 دقیقه دیگر منتظر بمانید بجوشد و شربت به غلظت برسد به این نکته توجه داشته باشید که آلبالوها در هنگام جوشیدن کف میکند بهتر است با یک قاشق یا کفگیر کف روی شربت را جمع کنید و دور بریزید این کار به زیباتر شدن ظاهر شربت بسیار کمک میکند.

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. حال مخلوط شربت و آلبالو را از صافی رد کرده و داخل یک ظرف مناسب بریزید و در یخچال نگهداری نمایید.

این شربت چون دارای غلظت بالایی است بهتر است در هنگام مصرف با آب مخلوط شود. به طور مثال یک پنجم لیوان را از شربت پر کرده و مابقی را آب بریزید و سرو کنید.

دستور تهیه شربت آلبالو خانگی در منزل

بازدید : 980 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.