کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سوهان عسلی

طرز تهیه سوهان عسلی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 3 نفر
  • 60 دقیقه

سوهان عسلی یک شیرینی و ابنبات جذاب و پرطرفدار است.

مواد لازم برای تهیه سوهان عسلی

  • شکر:1 لیوان
  • عسل:1 قاشق غذاخوری
  • مغزیجات:1 لیوان
  • کره:50 گرم
  • زعفران دم کرده:1 قاشق غذاخوری

سوهان عسلی یک شیرینی خوشمزه ایرانی است که شباهت زیادی به پولکی اصفهان دارد. درست کردن این شیرینی بسیار ساده است و به راحتی میتوانید در منزل تهیه نمایید و از مهمان های خود پذیرایی کنید. با آموزش تهیه سوهان عسلی خانگی تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه سوهان عسلی خوشمزه خانگی

 

سوهان عسلی یک شیرینی (آبنبات) خوش طعم و جذاب است که بسیار پرطرفدار است. مواد این شیرینی خوشمزه همیشه در دسترس است و به راحتی میتوانید از بازار تهیه نمایید. سوهان عسلی را میتوانید به عنوان میان وعده با چای سرو کنید.

در اولین مرحله برای تهیه سوهان عسلی باید تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید شکر را درون تابه بریزید و تفت دهید باید جوری تفت دهید که شکر آب و رنگ آن کاراملی شود. بعد از کاراملی شدن شکر میتوانید عسل را اضافه کنید و همراه شکر تفت دهید در این مرحله نوبت اضافه کردن کره به مخلوط شکر و عسل میباشد. مواد را به خوبی تفت دهید تا طلایی شود.

زعفران دم کرده را درون تابه بریزید و با مواد مخلوط کنید. دقت کنید تفت مواد باید روی حرارت ملایم انجام شود اگر حرارت ملایم نباشد شکر شما میسوزد و این باعث میشود سوهان طعم بدی به خود بگیرد پس این کار را با حوصله انجام دهید.

اکنون مغزیجات را درون تابه بریزید. انتخاب مغز به سلیقه شما بستگی دارد. همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

کف سینی را فویل بزارید و مواد سوهان را با قاشق روی سینی بریزید فقط اینکه نباید زیاد نازک و یا زیاد کلفت باشد. مواد را با فاصله بریزید که بهم نچسبد.

بعد اجازه دهید تا کاملا خنک شود ، بعد از خنک شدن از روی سینی جمع کنید و در جای خشک نگه دارید. به دلیل نداشتن مواد نگه دارنده بیشتر از یک ماه استفاده نکنید.

سوهان عسلی شما اماده است میتوانید با چای میل کنید.

آموزش درست کردن سوهان عسلی

 

بازدید : 343 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.