کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سس زرشک

طرز تهیه سس زرشک

  • متوسط
  • ساده
  • 20 نفر
  • 50 دقیقه

سس زرشک یک چاشنی ایرانی بسیار خوش طعم و رنگ است که البته چندان مورد توجه قرار ندارد و به نوعی مورد بی مهری ما ایرانی ها قرار  گرفته! در ادامه با دستور تهیه این سس خوش رنگ و لعاب در خدمت شما هستیم ، با کوک یاب همراه باشید. دستور تهیه سس زرشک برای […]

مواد لازم برای تهیه سس زرشک

  • زرشک 100 میلی لیتر
  • آب زغال اخته 100 میلی لیتر
  • آب انار 100 میلی لیتر
  • آب پرتقال 100 میلی لیتر
  • روغن زیتون 250 میلی لیتر

سس زرشک یک چاشنی ایرانی بسیار خوش طعم و رنگ است که البته چندان مورد توجه قرار ندارد و به نوعی مورد بی مهری ما ایرانی ها قرار  گرفته! در ادامه با دستور تهیه این سس خوش رنگ و لعاب در خدمت شما هستیم ، با کوک یاب همراه باشید.

دستور تهیه سس زرشک

برای شروع باید زرشک ها را شسته و به خوبی آن ها را تمیز کرد.بعد از آن یک ظرف را برداشته و زرشک ها را به آن اضافه می کنیم.اکنون باید تا وسط ظرف را از آب پر کرده و جهت خیس خوردن زرشک ها به مدت یک روز صبر کنیم.

دستور تهیه سس زرشک ایرانی

در قسمت بعد باید ظرف را بر روی شعله گاز بگذاریم و تا جوش آمدن آن صبر کنیم.بعد از آن شعله گاز را کم تر کرده و صبر می کنیم تا آب درون ظرف بخار شده و میزان آن در حدود دو لیوان شود.

اکنون باید ظرف را از روی شعله گاز برداشته و تا پایین آمدن دمای آن صبر کنیم.بعد از آن زرشک ها را به همراه آبی که باقی مانده است به درون بلندر منتقل کرده و آن ها را ترکیب می کنیم به طوری که کاملا مخلوط شوند.

اکنون مخلوط آماده شده خود را درون یک صافی می ریزیم و پس از آن آب پرتقال،آب انار و آب زغال اخته را به سسمان اضافه می کنیم و محتویات را با یکدیگر مخلوط می کنیم.اکنون باید دوباره ظرف را بر روی شعله گاز بگذاریم.

اکنون باید حدود ربع ساعت صبر کنیم تا با به جوش آمدن محتویات درون ظرف غلظت سسمان هم بیشتر بشود.بعد از آن ظرف را از روی شعله گاز برمی داریم و تا پایین آمدن دمای آن صبر می کنیم.در نهایت روغن زیتون را درون سسمان می ریزیم و مخلوط می کنیم.دیگر سس ما آماده برای استفاده در انواع سالادها و یا خوراکی ها می باشد.

آموزش درست کردن سس زرشک در خانه

بازدید : 391 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.