کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سالاد گل کلم و انار

طرز تهیه سالاد گل کلم و انار

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 25 دقیقه

سالاد گل کلم و انار لذیذ و محبوب است. این سالاد یک پیش غذای عالی به شمار می آید که بسیار طرفدار دارد و در زمان کوتاه آماده میشود. انار خاصیت ضد سرطلانی دارد و از فشار خون بالا جلوگیری میکند. سالاد گل کلم و انار یک غذای مناسب برای افرادی که ژریم غذایی دارند به حساب می آید میتوانند سس مایونز را از این سالاد حذف کنند و به جای سس از ماست استفاده نمایند.

مواد لازم برای تهیه سالاد گل کلم و انار

  • کلم بروکلی : نصف کلم بروکلی
  • گل کلم : نصف گل کلم
  • سس مایونز : 4 قاشق غذاخوری
  • آبلیمو : 1 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • فلفل قرمز : در صورت تمایل
  • انار دون شده : 1 لیوان
  • روغن زیتون : 2 قاشق غذاخوری

سالاد گل کلم و انار یک سالاد بین المللی و خوشمزه است که علاوه برطعم عالی ظاهری شیک و مجلسی دارد و بهترین گزینه برای پذیرایی از مهمان میباشد. معمولا این سالاد را در پاییز و زمستان و حتی در شب یلدا سرو میکنند. گل کلم سرشار از فیبر ، پتاسیم ، فسفر و منیزیم است که برای سلامت بدن بسیار مفید است دستور پخت های مختلفی برای تهیه این سالاد وجود دارد که امروز بهترین دستور پخت سالاد گل کلم و انار را به شما آموزش میدهیم ، پس تا پایان همراه ما باشید.

آموزش درست کردن سالاد گل کلم و انار

طرز تهیه سالاد گل کلم و انار

در اولین مرحله برای تهیه سالاد گل کلم و انار باید کلم برکلی را به تکه های کوچک خرد کنید بشویید برای این کار بهتر است یک قابلمه کوچک را روی حرارت قرار دهید بعد از جوشیدن آب کلم بروکلی را به مدت 3 دقیقه درون آب جوش بریزید تا تمیز شود و حشرات ریز بروکلی از بین برود. بعد بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید و آب داغ را خالی کنید و درون قابلمه آب سرد بریزید تا به کلم بروکلی شوک وارد شود و ترد و تازه باقی بماند. بعد از این کار کلم بروکلی را آبکشی نمایید و درون صافی بریزید تا آب آن کامل گرفته شود.

پخت کلم بروکلی برای سالاد

گل کلم را برش دهید و به تکه های کوچک تبدیل کنید تمیز شسته و درون صافی بریزید تا آب گل کلم از صافی خارج شود. انار را بشویید و از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و انار را دون کنید میتوانید برای این کار از یک قاشق چوبی برای ضربه زدن به انار کمک بگیرید با دقت این کار را انجام دهید که دانه های انار له نشود و سالم بماند.

آموزش درست کردن سالاد جدید

گل کلم ، دانه های انار و کلم بروکلی را درون کاسه بریزید و با هم ترکیب کنید و کنار بگذارید. حال نوبت آماده سازی سس سالاد میباشد.

برای تهیه سس سالاد گل کلم و انار باید درون یک ظرف سس مایونز ، نمک ، فلفل سیاه ، روغن زیتون و آبلیموی تازه را با هم مخوط کنید مواد را کاملا هم بزنید تا یکدست شود. میزان تندی سس بستگی به ذائقه شما دارد اگر مزه تند را میپسندید میتوانید از فلفل قرمز تند نیز استفاده کنید.

سپس سس را روی سالاد درون کاسه بریزید و روی ظرف را سلفون بکشید و اجازه دهید مواد به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت کند و سس به خورد سبزیجات برود.

بعد از گذشت این زمان سالاد را از یخچال خارج کنید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

سالاد کلم و اناز شیرین - سالاد خوش طعم جدید

بازدید : 329 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.