کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه رب آلو

طرز تهیه رب آلو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

رب آلو یکی از چاشنی های خوش طعم و پرکاربرد ایرانی هاست. از این چاشنی برای تهیه انواع غذاهای سنتی ایرانی و کباب ها میتوان استفاده نمود. با ما باشید با آموزش گام به گام چگونگی درست کردن رب آلو. دستور تهیه رب آلو برای شروع ، آلوها را می شوییم و به داخل یک […]

مواد لازم برای تهیه رب آلو

  • آلو 150 گرم
  • آب به میزان لازم

رب آلو یکی از چاشنی های خوش طعم و پرکاربرد ایرانی هاست. از این چاشنی برای تهیه انواع غذاهای سنتی ایرانی و کباب ها میتوان استفاده نمود. با ما باشید با آموزش گام به گام چگونگی درست کردن رب آلو.

دستور تهیه رب آلو

برای شروع ، آلوها را می شوییم و به داخل یک ظرف منتقل می کنیم. بعد از آن مقداری آب درون ظرف می ریزیم و ظرف را بر روی شعله گاز می گذاریم. با گذشت زمان ، مشاهده می کنیم که پوست آلوها ترک خورده اند.

در این هنگام ، باید ظرف را از روی شعله گاز برداریم و در آن را بر روی آن بگذاریم. بعد از حدود ربع ساعت محتویات درون ظرف را داخل یک صافی می ریزیم.

حال قسمتی از مواد که درون صافی گیر کرده اند را پس از خارج کردن اضافات ، به درون ظرف برمی گردانیم و بر روی شعله گاز قرار می دهیم. حال باید به شکل پیوسته آن را هم بزنیم.

نکته قابل توجه آن است که هم زدن پی در پی رب آلو بسیار حائز اهمیت است. این کار را تا زمان تبخیر کامل آب اضافی رب آلو ادامه می دهیم و در هنگامی که نزدیک به ته گرفتن بود و ظرف را عوض می کنیم.

توجه داشته باشید که این کار از کپک زدن رب جلوگیری می کند. بعد از آن باید ظرف را از روی شعله گاز برداریم. اگر دوست داشته باشید می‌ توانید روغن مایع و کمی نمک داخل آن بریزید و مخلوط کنید.

بعد از آن صبر می کنیم تا دمای رب پایین بیاید. بعد از آن ، آن را به داخل یک ظرف در دار منتقل می کنیم و جهت نگهداری داخل یخچال می گذاریم. از این چاشنی خوش طعم می توان در طبخ انواع غذاها و خورش ها بکار برد.

دستور تهیه رب آلو

بازدید : 3225 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.