کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه رانی هلو

طرز تهیه رانی هلو

  • متوسط
  • ساده
  • 8-10 نفر
  • 50 دقیقه

یکی از نوشیدنی های خوش طعم و همه پسند در ایران ، نوشیدنی رانی می باشد که در آن تکه هایی از میوه وجود دارد. البته همانطور که میدانید رانی در واقع نام تجاری این محصول است ، اما بدلیل اینکه این شرکت اولین ارائه دهنده نوشیدنی به این شکل و کیفیت بود ، رانی […]

مواد لازم برای تهیه رانی هلو

  • هلو 1 کیلو گرم
  • شکر 1 لیوان
  • آب لیمو 1 قاشق غذاخوری
  • آب 3 پیمانه

یکی از نوشیدنی های خوش طعم و همه پسند در ایران ، نوشیدنی رانی می باشد که در آن تکه هایی از میوه وجود دارد. البته همانطور که میدانید رانی در واقع نام تجاری این محصول است ، اما بدلیل اینکه این شرکت اولین ارائه دهنده نوشیدنی به این شکل و کیفیت بود ، رانی یک نام جا افتاده برای نوشیدنی میوه ای با پالپ و تکه های میوه است. با ما همراه باشید با آموزش چگونگی درست کردن رانی با طعم پرطرفدار هلو.

نحوه ی تهیه رانی هلو

برای شروع باید هلو ها را شسته و بعد از آن پوست آن ها را بگیریم.سپس هسته های هلو ها را در می آوریم و آن ها را به شکل نگینی ریز می کنیم.در قسمت بعد باید یک ظرف مناسب را انتخاب کرده و درون آن آب بریزیم.

نحوه ی تهیه رانی هلو با همان کیفیت

اکنون باید ظرف را بر روی شعله گاز بگذاریم و درون آن شکر بریزیم.حال به هم زدن آب و شکر می پردازیم تا زمانی که به طور کامل مخلوط شوند.بعد از جوش آمدن آب ، هلو هایی که از قبل خرد کردیم را درون ظرف می ریزیم.

اکنون باید حدود ۱۰ دقیقه صبر کنیم تا هلو ها پخته شوند.بعد از آن ظرف را از روی شعله گاز برمی داریم و آب لیمو داخل آن می ریزیم.بعد از آن باید صبر کرد تا دمای محتویات درون ظرف پایین بیاید.

بعد از آن باید به اندازه نیمی از یک لیوان از هلو های خرد شده برداشته و مابقی مواد را به درون مخلوط کن منتقل کنیم و به مخلوط کردن آن ها به طور کامل بپردازیم.سپس هلو های خرد شده را داخل آن می ریزیم و آن را به درون یخچال منتقل می کنیم تا دلچسب و خنک بشود.

در صورت عدم دسترسی به مخلوط کن می توان با استفاده از یک گوشت کوب و یا هر چیز دیگری که در اختیارتان هست به کوبیدن آن‌ها بپردازید تا به شکل پوره در بیاید.در صورت غلظت بالای رانی می توان با اضافه کردن مقداری آب این مسئله را حل کرد.

طرز تهیه نوشدنی میوه هلو با تکه های میوه - رانی هلو

بازدید : 366 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.