کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش ریواس

طرز تهیه خورش ریواس

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

خورش ریواس یکی از خورش های خوشمزه فصل بهر است در فصل بهر ریواس در بازار موجود میشود و به راحتی میتوانید در آن زمان خورش ریواس را تهیه نمایید. ریواس احتیاج بدن به پتاسیم را برطرف و برای رشد مو یک گزینه عالی میباشد. برای کسانی که عاشق مزه ترش هستند ریواس میتواند یک پیشنهاد عالی باشد.

مواد لازم برای تهیه خورش ریواس

  • گوشت گوسفندی : 400 گرم
  • ریواس : 500 گرم
  • نعنا ، جعفری : 300 گرم
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری
  • لیمو عمانی : 2 عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم

اگر به دنبال یک غذای خاص و سالم هستید ما به شما خورش ریواس را پیشنهاد میکنیم. ممکن است خورش ریواس همانند خورش قیمه یا فسنجان شناخته شده نباشد اما بسیار لذیذ و خوشمزه است. ریواس گیاهی ترش مزه و بسیار پرخاصیت ایت که دارای کلسیم و فیبر بالایی است ، همچنین ضد سرطان بوده و از بیماریهای قلبی پیشگیری میکند. ریواس را در فصل بهار میتوانید به راحتی از بازار تهیه نمایید و خورش ریواس را در منزل درست کرده و حتی در مجالس از این غذای لذیذ استفاده کنید. با دستور پخت خورش ریواس خانگی تا پایان ما را همراهی کنید.

آموزش درت کردن خورش ریواس

آموزش درت کردن خورش ریواس

در اولین مرحله برای تهیه خورش ریواس باید نعنا و جعفری را پاک کنید درون کاسه ای پر از آب بریزید و اجازه دهید به مدت 1 ساعت خیس بخورد تا گل و لای سبزی از بین برود. پیاز را پوست بگیرید.

بعد از پوست گرفتن پیاز روی تخته و به کمک چاقو ریز و نگینی خرد کنید البته میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار پیاز را درون دستگاه غذاساز بریزید.  تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون ماهیتابه بریزید. گوشت را بعد از پاک کردن روی تخته ، خورشتی خرد کنید.

حال باید گوشت را بریزید درون صافی و بشویید صبر کنید تا آب گوشت از صافی خارج شود. پیاز شیشه ای شد رب گوجه فرنگی را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافی کنید خوب تفت دهید تا کاملا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود. در این مرحله گوشت خورشتی خرد شده را درون تابه ریخته تا مواد با هم ترکیب و بوی زُهم گوشت از بین برود.

جعفری و نعنا را تمیز بشویید و در صافی ریخته تا خشک شود و آب نداشته باشد سپس ریز خرد کنید و کنار بگذارید. 3 لیوان آب جوش درون تابه بریزید در ظرف را بگذارید تا روی حرارت ملایم مواد پخته و جا بیوفتد.

نعنا و جعفری خرد شده را درون تابه به مدت 2 دقیقه با کمی روغن تفت دهید و در هنگام پخت مواد سبزی و نمک را به گوشت اضافه کنید. حال نوبت این رسیده به سراغ پاک کردن ریواس بروید.

ریواس را بعد از شستن پوست بگیرید به اندازه 3 سانتی برش دهید و در تابه به همراه کمی روغن به مدت 2 دقیقه تفت دهید دلیل تفت دادن ریواس این است که در هنگام پخت بافت و ظاهر خود را از دست ندهد.

لیمو عمانی را برش دهید هسته را جدا کنید و در یک ربع پایانی به غذا اضافه کنید خورش ریواس نباید آبکی باشد بعد از اینکه آب خورش کشیده شده بود و جا افتاده بود در 5 دقیقه آخر ریواس را با مواد ترکیب کنید.

حال خورش ریواس آماده میباشد در ظرف مورد نظر سرو کنید و به همراه برنج میل نمایید.

بهترین دستور تهیه خورش ریواس

بازدید : 379 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.