کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه توپک کدو حلوایی

طرز تهیه توپک کدو حلوایی

  • متوسط
  • ساده
  • 10-12 نفر
  • 80 دقیقه

توپک کدو حلوایی یک شیرینی سالم و خوش طعم خانگی است که میتوانید آنرا با مواد اولیه بسیار ساده ای تهیه کنید. . با آموزش مرحله به مرحله پخت این شیرینی خوشمزه همراه ما باشید. نحوه تهیه توپک کدو حلوایی برای شروع ، پوست کدو حلوایی راه گرفته و آن را ریز کرده و بعد […]

مواد لازم برای تهیه توپک کدو حلوایی

  • کدو حلوایی 300 گرم
  • شکر 1 لیوان
  • بسکویت 200 گرم
  • مغز گردو 1 استکان
  • پودر نارگیل 1 لیوان

توپک کدو حلوایی یک شیرینی سالم و خوش طعم خانگی است که میتوانید آنرا با مواد اولیه بسیار ساده ای تهیه کنید. . با آموزش مرحله به مرحله پخت این شیرینی خوشمزه همراه ما باشید.

نحوه تهیه توپک کدو حلوایی

برای شروع ، پوست کدو حلوایی راه گرفته و آن را ریز کرده و بعد از آن به درون یک ظرف منتقل می کنیم به گونه ای که یک لایه کدو حلوایی و یک لایه شکر داشته باشیم. حال آن ظرف را حدود ۴ ساعت درون یخچال می گذاریم.

بعد از آن ظرف را از داخل یخچال در می آوریم و مشاهده می کنیم که کدو حلوایی آب انداخته است. حال باید آن را بر روی شعله گاز بگذاریم و صبر کنیم تا به خوبی پخته شود.

بعد از آن ظرف را از روی شعله گاز برمی داریم و صبر می کنیم تا با گذشت زمان ، دمای آن پایین بیاید. بعد از آن باید کدو حلوایی را به درون یک ظرف بزرگ منتقل کنیم.

در قسمت بعد باید کدو حلوایی را له کرده و بیسکویت خرد شده از قبل را به درون ظرف حاوی کدو حلوایی بریزیم. پس از آن مغز گردو خرد شده از قبل را به درون ظرف اضافه می کنیم.

مواد را هم می زنیم تا به طور کامل با هم مخلوط شوند. بعد از آن به مقدار دلخواه خود از مواد برداشته و آن را به شکل توپ در می آوریم. بعد از آن توپک ها را با پودر نارگیل تزیین می کنیم و درون یک ظرف دیگر می گذاریم.

نکته ای که می توان به آن اشاره کرد آن است که جهت گرفتن رطوبت توپک ها ، لازم است که آن ها را کاملا آغشته به پودر نارگیل کنیم. در آخر پس از گذشت حدود نیم ساعت که ظرف حاوی شیرینی در دمای محیط مانده است می توان آن را سرو کرد.

نحوه تهیه توپک کدو حلوایی - شیرینی کدویی

بازدید : 455 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.