کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 30 دقیقه

این ترشی به خاطر بادمجان بسیار هوادار دارد در کنار غذای لذیذ ایرانی یک چاشنی عالیست.

مواد لازم برای تهیه ترشی بادمجان شکم پر

  • بادمجان:1کیلو
  • سبزی ترشی(جعفری.مرزه.ترخون.نعنا):نیم کیلو
  • سرکه:به میزان لازم
  • سیر:4حبه
  • فلفل تند:3عدد
  • هویج:2عدد
  • زردچوبه:1/2 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل:به میزان لازم

ترشی با دمجان شکم پر یکی از ترشی های سنتی و اصیل ایرانی است.که درست کردن ان راحت میباشد.این ترشی لذیذ را میتوان در هر ماهی از سال تهیه کرد به دلیل ایکه بادمجان همیشه در دسترس است.این ترشی به دلیل داشتن یکسری سبزی بسیار خوش عطر میباشد.امروز متفاوت ترین و خوشمزه ترید دستور پخت بادمجان شکم پر را براتون اماده کرده ام با ما همراه باشید.

طرز تهیه بادمجان شکم پر خوشمزه و خانگی:

برای تهیه این ترشی خوشمزه ابتدا لازم است بادمجان ها را خوب بشویید ترجیحا سعی کنید از بادمجان های ریز استفاده کنید.سر بادمجان ها را بگیرید.

بعد از این کار حال روی بادمجان ها را یک برش عموی شکل بزنید این برش شما کمی عمیق باشد.

قابلمه مور نظر را انتخاب کنید سعی کنید قابلمه زیاد بزرگ نباشد.بعد قابلمه را روی حرارت بگذارید بادمجان ها را به همراه نمک و سرکه درون قابلمه بریزید.

در این مرحله اجازه دهید بادمجان ها حدود 10دقیقه در مخلوط سرکه و نمک غوطه ور شود تا رنگ خود را تغییر دهد.این کار باعث میشود تا خامی بادمجان ها تا حدودی از بین برود.

بعد از اینکه بادمجان ها پخته شد حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید اجازه دهید کاملا سرد شوند.

سیرها را پوست بگیرید و خرد کنار.بستگی به میزان بزرگی یا کوچکی حبه ها دارد میتوانید هر حبه را 3 یا 4 تکه کنید.سیرها را کنار بگذارید.

سبزی ها را پاک کنید با دقت و به تمیزی انها را بشویید.تخته خود را اماده کنید و سبزی ها را ریز ریز خرد کنید.بعد از خرد کردن سبزی ها را درون کاسه ریخته و سیر را به ان اضافه کنید

هویج را بشویید با پوست کن پوست انرا بگیرید و انرا نیز یکدست به صورت ریز خرد کنید و به مخلوط سیر و سبزی اضافه کنید.اکنون مواد را کاملا با قاشق هم بزنید.

زمان ان رسیده فلفل های تندمان را نیز ریز ریز خرد کنیم.(دقت کنیم به هیچ عنوان دست خود را به صورتتان نزنید چون این فلفل ها بسیار تند میباشند.حتما بعد خرد کردن فلفل دست خود را با اب و صابون بشویید)

نمک و فلفل را نیز به مخلوط مواد اضافه کنید بعد مواد را خوب باهم مخلوط کنید.بعد از مخلوط کردن زمان ان رسیده شکم بادمحان ها را پر کنید جوری پر کنید که نه شکم بادمجان خالی بماند نه انقدری باشد که بیرون بزند.

ظرف مورد نظر را بشویید پاک کنید و به ارامی بادمجان ها را درون ان بچینید بعد از چیدن سرکه را روی بادمجان ها بریزید جوری که سطح انرا بگیرد.در ظرف محکم ببندید درون یخچال بگذارید.ترشی بعد از 2هفته اماده مصرف میباشد.نوش جان.

نکات مهم:

حتما سرکه روی کل موادتان را بپوشاند.

ترشی به دلیل داشتن سرکه قادر است معده را تحریک کند در مصرف ترشی اسراف نکنید.

میتوانید از سبزی خشک هم استفاده کنید.

بادمجان ها در حدی پخته شود که خامی ان گرفته شود.

حتمت بادمجان ها سبزی بعد از شستشو خشک شود.

اگر این ترشی را تندتر دوست دارید میتوانید میزان فلفل ان را افزایش دهید.

بازدید : 343 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.