کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشک انار

طرز تهیه ترشک انار

  • اقتصادی
  • ساده
  • 8 نفر
  • 60 دقیقه

همان طور که می دانید ترشک یکی از خوراکی های بسیار محبوب در ایران می باشد که به شکل های مختلفی درست می شود. در ادامه به آموزش نحوه ی درست کردن ترشک انار خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید. نحوه تهیه ترشک انار در شروع کار به این نکته اشاره می کنیم که […]

مواد لازم برای تهیه ترشک انار

  • انار 500 گرم
  • رب انار 1 قاشق غذاخوری
  • گلپر نصف قاشق چایخوری
  • نبات یک تکه

همان طور که می دانید ترشک یکی از خوراکی های بسیار محبوب در ایران می باشد که به شکل های مختلفی درست می شود. در ادامه به آموزش نحوه ی درست کردن ترشک انار خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

نحوه تهیه ترشک انار

در شروع کار به این نکته اشاره می کنیم که خرید انار ها باید به گونه‌ای باشد که دارای طعم ملس یا ترش باشند.باید دانه های انار را در بیاوریم و به درون یک ظرف منتقل کنیم.دقت کنید که در دان کردن انار به تمیز ترین حالت ممکن انارها را دان کنید به گونه ای که هیچ قسمت اضافی از انار در میان دانه های انار نباشد.

سپس باید انار ها را با یک وسیله مناسب له کنیم تا آب انار حاصل شود.بعد از آن تکه ای نبات به درون ظرف منتقل می کنیم.دلیل این کار آن است که طبع انار سرد است و برای معتدل کردن طبع آن ما نبات را به آن اضافه می کنیم.

حال باید محتویات درون ظرف را بر روی شعله گاز بگذاریم و صبر کنیم تا به جوش آید و غلظت آن بالا برود.بعد از آن باید رب انار و گلپر را درون ظرف بریزیم و محتویات را خوب هم بزنید تا به طور کامل مخلوط شوند.

نکته قابل توجه آن است که اگر طعم ترش را برای ترشک خود ترجیح می دهید می توان یک قاشق دیگر رب انار به آن اضافه کرد.در نهایت ظرف را از روی شعله گاز بر می داریم و پس از آن که دمای محتویات درون ظرف پایین آمد می توان آن را درون یک ظرف در دار ریخت و جهت نگهداری آن را به درون یخچال منتقل کرد.

بهترین دستور تهیه ترشک انار

بازدید : 406 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.