کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه بستنی لیمویی

طرز تهیه بستنی لیمویی

  • اقتصادی
  • متوسط
  • 2 نفر
  • 25 دقیقه

یک نمونه از بستنی های خوش طعم در سراسر دنیا ، بستنی لیمویی می باشد که به شکل های مختلفی آن را درست می کنند. با ما باشید با آموزش مرحله به مرحله چگونگی درست کردن این بستنی خوشمزه. نحوه تهیه بستنی لیمویی برای شروع آب لیمو ، ماست و پوست لیمو رنده شده را […]

مواد لازم برای تهیه بستنی لیمویی

  • خامه صبحانه 200 میلی لیتر
  • لیمو 2 عدد
  • پوست لیمو رنده شده 1 قاشق چایخوری
  • شکر 1.5 فنجان
  • ماست چکیده 2 قاشق غذاخوری

یک نمونه از بستنی های خوش طعم در سراسر دنیا ، بستنی لیمویی می باشد که به شکل های مختلفی آن را درست می کنند. با ما باشید با آموزش مرحله به مرحله چگونگی درست کردن این بستنی خوشمزه.

نحوه تهیه بستنی لیمویی

برای شروع آب لیمو ، ماست و پوست لیمو رنده شده را به درون مخلوط کن منتقل می کنیم و به میکس کردن آن ها به طور کامل می پردازیم. دقت کنید که ماست آب نداشته باشد و آب اضافی آن گرفته شود.

دقت کنید که پوست لیمو رنده شده از قسمت سفید رنگ پوست لیمو نباشد ، بلکه از قسمت های سبز و یا زرد باشد. به این علت که قسمت سفید پوست لیمو طعم بستنی را تلخ می کند.

نحوه تهیه بستنی لیمویی - آموزش بستنی لیمویی

در قسمت بعد خامه و شکر را درون مخلوط کن می ریزیم و مواد را دوباره میکس کرده تا به طور کامل مخلوط شوند. اکنون مایه بستنی را از درون مخلوط کن بیرون آورده و به درون یک ظرف منتقل می کنیم و آن را درون فریزر می گذاریم.

با گذشت حدود ۴۰ دقیقه ظرف را از داخل فریزر بیرون می آوریم و به مدت چند دقیقه به هم زدن آن می پردازیم و ظرف را دوباره درون فریزر می گذاریم. این کار را هر ۴۰ دقیقه یکبار برای ۴ مرتبه انجام داده تا بستنی ما یک بافت کشسان و یکنواخت پیدا کند.

در نهایت پس از آخرین مرتبه هم زدن بستنی ، ظرف را حدود ۶ ساعت درون یخچال می گذاریم و بعد از آن می توان بستنی را به داخل ظرف دلخواه خود منتقل کرده و به شکل دلخواه خود به تزیین کردن آن بپردازیم.

طرز تهیه بستنی لیمویی خانگی - بستنی لیمو وانیل

بازدید : 674 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.