کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه برنج فوری

طرز تهیه برنج فوری

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 40 دقیقه

با ما همراه باشید با طرز تهیه برنج فوری در سریع ترین زمان ممکن. در این روش از پخت برنج به شما آموزش داده می شود که زمانی که وقت زیادی برای پخت برنج نداریم آن را به چه شکل در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنیم. طرز تهیه برنج فوری قابلمه ای متناسب با […]

مواد لازم برای تهیه برنج فوری

  • برنج 4 پیمانه
  • نمک 1 قاشق غذاخوری
  • کره یا روغن به مقدار لازم

با ما همراه باشید با طرز تهیه برنج فوری در سریع ترین زمان ممکن. در این روش از پخت برنج به شما آموزش داده می شود که زمانی که وقت زیادی برای پخت برنج نداریم آن را به چه شکل در سریع ترین زمان ممکن تهیه کنیم.

طرز تهیه برنج فوری

قابلمه ای متناسب با کارمان را انتخاب می‌کنیم و به اندازه نصف آن آب می ریزیم. سپس آن را بر روی شعله گاز می گذاریم و صبر می کنیم تا به جوش بیاید و نمک را درون قابلمه می ریزیم.

اماده کردن برنج کته سریع ( طرز تهیه برنج فوری )

بعد از آن برنج را به درون قابلمه می ریزیم و به آن اجازه می دهیم به مدت حدود ۱۰ دقیقه پخته بشود. با این کار دانه های برنج بافت کمی نرم در پخت اولیه خود پیدا می کند. بعد از آن می رویم سراغ آب کشی کردن برنج هایمان آن هم با آب سرد.

برنج آبکش سریع - طرز تهیه برنج فوری

اکنون باید درون قابلمه را به اندازه ی یک سوم آب بریزیم و بر روی شعله گاز بگذاریم و صبر کنیم تا به جوش آید. بعد از آن برنج درون آبکش را با همان آب کش بر روی قابلمه می گذاریم.

برنج دمی سریع - طرز تهیه برنج فوری

حال باید در قابلمه را بگذاریم و تقریبا ۱۰ دقیقه طول می کشد تا برنج دم بکشد. در این نوع از پخت برنج نیازی به استفاده از روغن نیست.
بعد از این که برنج دم کشید آن را در ظرف مورد نظر خود ریخته و اکنون می توان از اندکی روغن یا کره استفاده کرد و برنج را هم زد تا چربی به تمام برنج برسد. به شکل دل خواه خود می توانید برنج را تزیین کنید و اکنون برنج ما حاضر است.

بازدید : 1502 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.