کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه اسموتی آلبالو

طرز تهیه اسموتی آلبالو

  • متوسط
  • ساده
  • 2 نفر
  • 90 دقیقه

اسموتی (smoothy) نوعی نوشیدنی مخلوط شده از میوه تازه است که با ترکیبات مختلفی نظیر عسل ، شکلات ، خامه ، کره بادام زمینی ، یخ خرد شده و… ساخته می‌شود. این نوشیدنی بافتی رقیقتر از شیک دارد و از آبمیوه غلیظ تر است. یکی از محبوبترین اسموتی هایی که میتوان از آن نام برد […]

مواد لازم برای تهیه اسموتی آلبالو

  • آلبالو 1 پیمانه
  • یخ یک لیوان
  • موز 1 عدد
  • ماست چکیده شیرین 0.5 پیمانه
  • شربت آلبالو یک سوم پیمانه

اسموتی (smoothy) نوعی نوشیدنی مخلوط شده از میوه تازه است که با ترکیبات مختلفی نظیر عسل ، شکلات ، خامه ، کره بادام زمینی ، یخ خرد شده و… ساخته می‌شود. این نوشیدنی بافتی رقیقتر از شیک دارد و از آبمیوه غلیظ تر است. یکی از محبوبترین اسموتی هایی که میتوان از آن نام برد ، اسموتی آلبالو است که با رسپی های مختلفی درست می شود. با ما همراه باشید با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه این نوشیدنی مقوی با طعم آلبالو.

نحوه ی تهیه اسموتی آلبالو

برای شروع باید حدود یک ساعت موز را داخل فریزر بگذاریم تا منجمد بشود.بعد از آن به تمیز کردن آلبالو ها می پردازیم و هسته های آن ها را در می آوریم.

نحوه ی تهیه اسموتی آلبالو - آموزش اسموتی میوه ای

در این قسمت باید آلبالو ها را به خوبی بشوییم و بعد از خشک کردنشان ، آن ها را به درون یک مخلوط کن منتقل کنیم.بعد از آن باید یخ های قالبی را درون مخلوط کن بریزیم و چند پالس بزنیم تا مواد با یکدیگر پس از خرد شدن یخ ها مخلوط شوند.

در مرحله بعد باید موز یخ زده را به همراه شربت آلبالو و ماست چکیده درون مخلوط کن بریزیم و مخلوط کن را روشن کنیم تا مواد به طور کامل با هم مخلوط شوند.در صورت عدم دسترسی به شربت آلبالو می توان از شکر و یا عسل نیز استفاده کرد.

اکنون اسموتی حاضر شده را به داخل دو لیوان منتقل می‌کنیم و به دلخواه خود لیوان ها را تزیین می کنیم.اگر مخلوط کن در اختیارمان نباشد می توانیم آلبالو ها را یا رنده کنیم و یا آن ها را بکوبیم.

بعد از آن موز یخ زده را رنده کرده و به کوبیدن یخ ها می پردازیم و در نهایت مواد ذکر شده را به همراه ماست با یکدیگر مخلوط می کنیم و در لیوان های مد نظر خود سرو می کنیم.

نکته ای که باید به آن اشاره کرد آن است که استفاده از شربت آلبالو به جای شکر یا عسل باعث می شود که طعم آلبالو در اسموتی غالب تر باشد.

اسموتی البالو خانگی - نوشیدنی خنک تابستونی

بازدید : 397 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.