کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه آلبالو پلو شیرازی

طرز تهیه آلبالو پلو شیرازی

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

آلبالو پلو یک غذای عالی و خوشمزه است. آلبالو پلو بسیار خوشمزه و مجلسی میباشد که به راحتی میتوانید در منزل تهیه نمایید و با آن از مهمان های خود پذیرایی کنید. در تهیه این غذا میزان استفاده از آلبالو کاملا سلیقه ای است و میتوانید آن را کم یا زیاد کنید.

مواد لازم برای تهیه آلبالو پلو

  • برنج : 4 پیمانه
  • آلبالو : 500 گرم
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • گوشت چرخکرده : 300 گرم
  • شکر : 200 گرم
  • نمک ، فلفل ، زردچوبه و روغن : به میزان لازم

یکی از غذاهای خوشمزه پلویی ایران ، آلبالو پلو است که اصالت آن به شیراز باز میگردد اما امروزه همه افراد غیر بومی نیز از این غذا استقبال میکنند. آلبالو در تمام فصلهای سال در دسترس نیست اما میتوانید در خرداد و تابستان که در بازار به وفور یافت میشود آنرا خریداری کنید و در فریزر ذخیره کنید تا در مواقع نیاز از آن استفاده کنید. پخت آلبالو پلو بسیار راحت بوده و با کمی وقت گذاشتن میتوانید آنرا به سادگی آماده کنید. با آموزش تهیه آلبالو پلو مجلسی تا پایان همراه ما باشید.

دستور پخت آلبالو پلو شیرازی

در اولین مرحله برای تهیه آلبالو پلو باید برنج را پاک کنید درون کاسه به همراه نمک و آب به مدت 2 ساعت خیس کنید. این کار باعث میشود تا هم برنج راحتر پخته شود و هم قد بکشد. آلبالو تازه را بشویید ساقه آن را جدا کنید و به همراه شکر درون قابلمه بریزید(میزان استفاده از شکر به ذائقه شما بستگی دارد) و روی حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید تا شکر آب شود و به غلظت برسد. آلبالو را درون صافی بریزید و دوباره آب البالو را روی حرارت بگذارید تا غلیظ تر شود.

بهترین آموزش تهیه آلبالو پلو شیرازی

گوشت چرخکرده را درون کاسه بریزید پیاز را ریز رنده کنید میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار پیاز را درون میکسر بریزید بعد از رنده پیاز را با دست فشار دهید تا کاملا آب پیاز گرفته شود. تفاله پیاز را به همراه نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به گوشت چرخکرده اضافه کنید و با دست مواد را به خوبی ورز دهید تا کاملا مایه گوشت قلقلی با هم ترکیب شود. مواد را به مدت 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

بعد از گذشت یک ساعت گوشت را از یخچال خارج کنید و تابه را روی حرارت ملایم بگذارید بعد از داغ شدن روغن کمی از گوشت بردارید و کف دست آن را به شکل گردو در بیاورید و درون روغن سرخ کنید این کار را تا تمام شدن مواد انجام دهید.

گوشت قلقلی برای آلبالو پلو

قابلمه را از آب پر کنید روی حرارت متوسط قرار دهید. بعد از جوشیدن آب برنج را درون قابلمه بریزید زمانی که مغز برنج کمی سفت ولی اطراف آن نرم بود برنج را ابکش نمایید ته قابلمه ته دیگ دلخواهتان را بگذارید بعد کمی برنج کف قابلمه بریزید روی برنج یک لایه آلبالو و گوشت قلقلی بگذارید لایه بعد دوباره برنج بریزید این کار را تا اتمام مواد انجام دهید در انتها کمی از شربت آلبالو و زعفران دم کرده و روغن روی برنج بریزید در قابلمه را بگذارید تا به مدت 40 دقیقه برنج دم بکشد.

بعد از گذشت این زمان آلبالو پلو شما آماده میباشد در ظرف مناسب بریزید و با گوشت قلقلی و زعفران تزئین نمایید.

آلبالو پلو مجلسی - دستور تهیه آلبالو پلو و گوشت قلقلی

بازدید : 304 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.