کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان و لیمو

طرز تهیه دمنوش گل گاو زبان و لیمو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 40 دقیقه

استفاده از گل گاو زبان به عنوان یک دمنوش آرامشبخش در سراسر دنیا رایج است. گل گاو زبان رنگ بسیار خوبی دارد اما طعم و مزه آنچنانی ندارد ، اما شما میتوانید با اضافه کردن مقداری لیمو به این دمنوش ، طعم خوبی به ان بدهید. به مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا شما […]

مواد لازم برای تهیه گل گاو زبان و لیمو

  • آب جوش 2 لیوان
  • گل گاو زبان 10 گرم
  • لیمو 2 تکه

استفاده از گل گاو زبان به عنوان یک دمنوش آرامشبخش در سراسر دنیا رایج است. گل گاو زبان رنگ بسیار خوبی دارد اما طعم و مزه آنچنانی ندارد ، اما شما میتوانید با اضافه کردن مقداری لیمو به این دمنوش ، طعم خوبی به ان بدهید. به مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا شما را با دستور تهیه دمنوش گل گاو زبان و لیمو آشنا کنیم.
در ضمن این دمنوش را میتوانید بصورت سرد یا گرم تهیه و مصرف کنید.

دستور تهیه گل گاو زبان و لیمو

برای شروع باید لیمو ها را به خوبی شسته و ابتدا و انتهای آن ها را برش بزنیم و بعد از آن ، باید آن ها را ورقه ورقه کنیم.

دستور تهیه دمنوش گل گاو زبان و لیمو

بعد از آن باید لیموها را درون یک سینی ریخته و رو به روی نور خورشید بگذاریم و یا می توان با استفاده از یک پارچه لیموها را بر روی شوفاژ بگذاریم تا زمانی که هم لیمو ها خشک شوند و هم تغییر رنگ دهند و به رنگ قهوه ای در بیایند.

اکنون باید کتری را پر از آب کنیم و بر روی شعله گاز بگذاریم تا زمانی که به جوش بیاید. سپس گل گاو زبان را داخل قوری ریخته و بنا به سلیقه خود یک تا دو حلقه از لیمو هایی که خشک کرده ایم را به درون قوری اضافه می کنیم.

حال باید به مخلوط لیمو و گل گاو زبان آب جوش اضافه کنیم و حدود ربع ساعت تا ۲۰ دقیقه قوری را بر روی کتری بگذاریم جهت دم کشیدن دمنوش. نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد آن است که می توان گفت رنگ دمنوش ما شبیه به چای خواهد بود و در نهایت پس از دم آمدن دمنوش می توان آن را در لیوان های مد نظر خود ریخت و در کنار نبات آن را سرو کرد.

دمنوش جدید گل گاو زبان

بازدید : 315 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.