کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکی خرمایی

طرز تهیه کوکی خرمایی

  • متوسط
  • متوسط
  • 6-7 نفر
  • 80 دقیقه

کوکی یکی از ساده ترین و شناخته شده ترین شیرینی ها در سطح جهان است که با اشکال و رسپی های متنوعی تهیه و آماده میشود. در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن کوکی با طعم خرما خواهیم پرداخت پس با ما باشید. دستور پخت کوکی خرما برای شروع باید هسته خرما را در بیاوریم […]

مواد لازم برای تهیه کوکی خرما

  • خرما 150 گرم
  • کره بادام زمینی 150 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

کوکی یکی از ساده ترین و شناخته شده ترین شیرینی ها در سطح جهان است که با اشکال و رسپی های متنوعی تهیه و آماده میشود. در ادامه به آموزش چگونگی درست کردن کوکی با طعم خرما خواهیم پرداخت پس با ما باشید.

دستور پخت کوکی خرما

برای شروع باید هسته خرما را در بیاوریم و پوست آن را بگیریم . بعد از آن خرما را به داخل غذاساز منتقل می کنیم . سپس باید کره بادام زمینی را در غذاساز بریزیم و به مخلوط کردن مواد تا زمان یک دست شدن بپردازیم .

دستور پخت کوکی خرما - کوکی خانگی خرمایی

اکنون وانیل و تخم مرغ را به درون غذاساز می ریزیم و دوباره به مخلوط کردن مواد و یکدست شدن آن ها می پردازیم . اگر مواد ما حالت سفتی نداشت می توانیم ۲ قاشق غذا خوری آرد به داخل غذاساز بریزیم .

در این قسمت مواد خود را به داخل یک نایلون فریزر می ریزیم و آن را پهن می کنیم و حدود نیم ساعت آن را داخل یخچال می گذاریم . بعد از گذشت این مدت ، فر را در دمای ۱۶۵ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم.

خمیر کوکی را از داخل یخچال در می آوریم و به اندازه ای که دوست داریم از خمیر برداشته و آن را به شکل دلخواه خود در می آوریم . بعد از اینکه این کار را با تمام خمیر انجام دادیم آن ها را داخل سینی فر می چینیم.

در قسمت بعد باید سینی فر را در قسمت میانی فر بگذاریم و تا زمان طلایی رنگ شدن کناره های کوکی ها صبر می کنیم . بعد از پخته شدن کوکی ها سینی فر را در می آوریم و صبر می کنیم تا دمای کوکی ها پایین بیاید.

در آخر کوکی ها را به شکل دلخواه خود و با موادی که دوست داریم تزیین کرده و به داخل ظرف منتقل می کنیم . این شیرینی خوشمزه را می توان در کنار نوشیدنی مورد علاقه خود سرو کرد .

بازدید : 406 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.