کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو 3 رنگ

طرز تهیه کوکو 3 رنگ

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

کوکو 3 رنگ یک کوکو مجلسی و خوشمزه است تهیه این غذای لذیذ بسیار آسان است و به راحتی میتوانید در منزل تهیه نمایید. کوکو 3 رنگ در بین کوکو ها از محبوبیت خاصی برخوردار است و تمام مزه های خوب را یکجا دارد. کوکو 3 رنگ هم یک پیش غذا هم یک غذای اصلی به حساب میاید.

مواد لازم برای تهیه کوکو 3 رنگ

  • سیب زمینی : 3 عدد متوسط
  • تخم مرغ : 15 عدد (5 عدد برای هر لایه)
  • گوشت چرخکرده : 350 گرم
  • پیاز : 1 عدد
  • سبزی کوکویی : 500 گرم
  • زرشک : 1 قاشق غذاخوری
  • مغز گردو : 2 قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

کوکو 3 رنگ یک غذای زیبا ، شیک و خوشمزه است که علاوه بر طعم عالی ، ظاهری زیبا نیز دارد و یک گزینه خوب برای پذیرایی از مهمان میباشد. این غذای لذیذ از 3 لایه کوکو سبزی ، گوشت چرخکرده و کوکو سیب زمینی تشکیل شده و تهیه کوکو 3 رنگ بسیار آسان و به راحتی میتوانید در منزل تهیه نمایید. با آموزش تهیه کوکو 3 رنگ مجلسی تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه کوکو 3 رنگ

طرز تهیه کوکو 3 رنگ خانگی

در اولین مرحله برای تهیه کوکو 3 رنگ باید پیاز را پوست بگیرید ریز رنده کنید میتوانید برای سرعت بخشیدن به کار پیاز را درون میکسر بریزید تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون ماهیتابه بریزید بعد از اینکه کمی آب پیاز تبخیر شد گوشت چرخکرده را به پیاز درون تابه اضافه کنید و تفت دهید بعد از تفت خوردن تابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مواد خنک شود بعد از خنک شدن گوشت را درون کاسه بریزید و کمی نمک و فلفل و 5 عدد تخم مرغ روی مواد بریزید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

سیب زمینی را بشویید درون قابلمه به همراه آب روی حرارت ملایم بپزید بعد از پخته شدن سیب زمینی پوست آن را بگیرید و ریز ریز رنده کنید و درون کاسه جداگانه بریزید و 5 عدد تخم مرغ و نمک ، فلفل سیاه را با مواد مخلوط کنید و کنار بگذارید.

حال نوبت آماده کردن لایه آخر یعنی کوکو سبزی میباشد ، برای این کار ابتدا سبزی کوکو را پاک کنید درون تشت پر از آب بریزید تا گل و لای سبزی از بین برود بعد از گذشت 1 ساعت سبزی را بشویید و درون صافی بریزید برای تهیه کوکو سبزی حتما باید سبزی خشک شده باشد و آب آن از صافی رد شده باشد. بعد از این مراحل سبزی را روی تخته ریز خرد کنید میتوانید درون دستگاه سبزی خرد کن بریزید و این کار را با سرعت بیشتری انجام دهید. وقتی سبزی را خرد کردید درون کاسه ای بریزید روی سبزی 5 عدد تخم مرغ ، نمک ، فلفل سیاه مغز گردو خرد شده و زرشک شسته شده ریخته و مواد را کامل مخلوط کنید.

حال نوبت سرخ کردن مواد میباشد برای این کار ماهیتابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن تمام مایه سیب زمینی را درون تابه بریزید و در تابه را بگذارید تا کاملا پخته شود. (برای تهیه هر لایه لازم به برگرداندن مواد نیست) بعد از پخته شدن لایه میانی یعنی ترکیب گوشت چرخکرده را روی لایه اول ریخته و دوباره در تابه را بزارید تا گوشت بپزد. بعد از انجام این مراحل لایه آخر یعنی کوکو سبزی را روی لایه میانی بریزید و اجازه دهید سبزی بپزد تا بوی خامی ندهد.

بعد از پخته شدن لایه آخر کوکو 3 رنگ آماده میباشد از روی حرارت بردارید و در ظرف مورد نظر سرو کنید.

آموزش کوکو سه لایه

 

 

بازدید : 285 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.