کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو مرغ

طرز تهیه کوکو مرغ

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 60 دقیقه

کوکو مرغ بسیار ساده و اقتصادیاست.ادم از خوردن ان سیر نمیشود.

مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ

  • سیب زمینی:2 عدد بزرگ
  • سیب زمینی:2 عدد بزرگ
  • پیاز:2عدد بزرگ
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • تخم مرغ:3 عدد
  • زردچوبه:به میزان لازم

کوکوی مرغ یکی از محبوبترین انواع کوکو است که گزینه ای عالی برای وعده شام و عصرانه محسوب میشود. برای افرادی که وقت کمی برای درست کردن شام دارند این غذا میتواند بهترین گزینه باشد. با دستور پخت کوکو مرغ تا پایان همراه ما باشید.
کوکو مرغ ساده و اقتصادی است. همیشه مواد آن در دسترس است و میتوانید به راحتی از بازار تهیه نمایید. این غذا را هم میتوانید با نان هم با برنج میل کنید و از خوردن ان لذت ببرید. کوکو مرغ گزینه خوبی برای پذیرایی از مهمان هاست. میتوانید در کنار ان خیار شور و گوجه فرنگی سرو کنید.

طرز تهیه کوکو مرغ خانگی

در اولین مرحله برای تهیه کوکو مرغ خوشمزه باید مرغ را پاک کنید چربی اضافه آنرا بگیرید و تمیز آبکشی نمایید. بهتر است از سینه مرغ برای تهیه این غذا استفاده کنید. بعد از شستن مرغ را درون صافی بگذارید تا اب ان گرفته شود. بعد از اینکه کاملا اب مرغ از صافی رد شد درون قابلمه مرغ را به همراه اب و کمی نمک بریزید قابلمه را روی حرارت قرار ملایم دهید و اجازه دهید مرغ کامل بپزد.

پیاز را پوست بگیرید و از وسط دو نیم کرده و درون قابلمه مرغ بندازید. پیاز به خوبی بوی بد مرغ را میگیرد. سیب زمینی را شسته و با پوست در قابلمه به همراه اب بگذارید تا کاملا بپزد. بعد از اینکه مرغ پخت آنرا از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود بعد از سرد شدن مرغ را درون دستگاه بریزید تا خوب له شود ولی اگر به دستگاه دسترسی ندارید میتوانید با دست مرغ را  کاملا ریش ریش و له کنید.

پیاز را پوست بگیرید و با رنده ریز آنرا رنده کنید و بعد آب پیاز را بگیرید و به مرغ اضافه کنید. به مخلوط مرغ وپیاز کمی نمک و فلفل و زردچوبه بزنید. تخم مرغ را در کاسه جدا بشکنید در صورت سالم بودن به مخلوط پیاز و مرغ اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. سیب زمینی بعد از اینکه پخته شد بگذارید کمی خنک شود بعد پوست ان را بگیرید و سیب زمینی را رنده ریز کنید بعد به مخلوط مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از این که روغن داغ شد کمی از مواد بردارید و به حالت دلخواه فرم دهید و درون تابه سرخ کنید این کار را تا پایان اتمام مواد انجام دهید. بعد از سرخ تمام مواد کوکو مرغ شما اماده میباشد در ظرف مورد نظر سرو کنید.

کوکوی مرغ - دستور پخت کوکو

بازدید : 326 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.