کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو اشپل

طرز تهیه کوکو اشپل

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

کوکو اشپل یک غذای اصیل گیلانیست بسیار پر خاصیت و محبوب بین افراد بومی و غیر بومی میباشد.منبع غنی پروتئین و کلسیم است ولی کمی دیر هضم است و باید کم مصرف شود. در مواقعی که هوس یک غذای متفاوت را کرده اید کوکو اشپل بهترین گزینه میباشد.

مواد لازم برای تهیه کوکو اشپل

  • اشپل : 300 گرم
  • برگ سیر : نصف پیمانه
  • تخم مرغ : 2 عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردجوبه : به میزان لازم

در این مطلب از کوک یاب قصد داریم شما را یک کوکوی خوشمزه و محلی آشنا کنیم که در بیشتر استانهای شمالی کشور بخصوص گیلان طبخ میشود. اشبل به شکم (خاویار) ماهی سفید گفته میشود و این ماده غذایی بیشتر اوایل فصل بهار در دسترس است.
کوکوی اشبل (که در گویش محلی اشبل کوکو گفته میشود) ترکیبی ساده از اشبل ، تخم مرغ و سبزیجات است که بسیار ساده و در مدت زمان کوتاهی آماده میشود. با کوک یاب تا پایان همراه باشید با دستور پخت کوکو اشپل خانگی.

طرز تهیه کوکو اشپل خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه کوکو اشپل خوشمزه و مجلسی - کوکوی گیلانی

در اولین مرحله برای تهیه این کوکو خوشمزه باید برگ سیر را شسته و یکدست و ریز خرد کنید کاسه ای را انتخاب کنید و برگ سیر خرد شده را درون ظرف ریخته و کنار بگذارید.

اشپل را نیز به برگ سیر اضافه کنید ( در هنگام تمیز کردن شکم ماهی به این نکته توجه داشته باشید که رگ تلخ ماهی را جدا کنید تا باعت تلخی مواد نشود.)

تخم مرغ را در کاسه ای جداگانه بشکنید در صورت سالم بودن به ظرف اصلی مواد اضافه کنید در آخر هم زردچوبه ، نمک و فلفل سیاه را روی مایه کوکو بریزید سپس مواد را به خوبی هم بزنید و برای اینکه بوی خامی اشپل از بین برود روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت نیم ساعت درون یخچال قرار دهید.

حال باید تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از اینکه روغن داغ شد از مواد درون تابه بریزید میتوانید از قالب های فلزی مخصوص کوکو که در بازار موجود هستند نیز استفاده کنید.

در تابه را بگذارید تا کوکو مغز پخت شود بعد از اینکه یک طرف مواد سرخ شد آن را برگردانید تا طرف دیگرش نیز سرخ و طلایی شود. سپس تمام مواد را به این شکل سرخ کنید کوکو اشپل آماده میباشد در ظرف مورد نظر سرو کنید و همراه مخلفات دلخواه میل نمایید.

اشبل کوکو - اموزش طبخ کوکو رشتی

بازدید : 314 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.